A bizalmon alapuló partnerség nélkül nincs hosszú távú nyereség

„Együtt sírunk, együtt nevetünk”, de együtt minden könnyebb. Együtt többre jutunk és olyan dolgokra is képesek vagyunk, amit egyedül nem. „A jövő vezetői” tehetségprogramunk hatodik napján vendéglátónk, a McDonald’s Magyarország segítségével a ’partnerség az érdekelt és érintett felekkel’ ajánlásunk tartalmát bontottuk ki, annak mindennapi megjelenési formáit és gyakorlatait.

A partnerség fontosságát senki sem kérdőjelezi meg, ám a bizalmat felépíteni és a napi nehézségeken keresztül működtetni nem egyszerű, sok a buktató.

Szerencsére ma már a win-win megoldásra való törekvés egyre elterjedtebb, egyre többen hisznek az ezen az elven működő sikeres együttműködésekben

A sikeres együttműködésekre jellemző az egyenrangú, nyílt, őszinte, többirányú kommunikáció, amely közös célkitűzések felé viszik mindegyik felet, kölcsönösen előnyös és nyertes-nyertes helyzeteket teremtve. Mert az elsőre rögtön azonosítható nehézségek mögött igenis kiaknázhatóak a lehetőségek is, hiszünk abban, hogy a profit és a pozitív társadalmi hatások egyszerre is megvalósíthatóak.

Rögtön a ráhangolódó játékban egy ilyen helyzetbe csöppentek a résztvevők és saját bőrükön tapasztalhatták meg a paradigmaváltás, komfort zónából való kilépés nehézségét, de az együttműködés sikerének örömét is.

Talán a legnagyobb kihívás a mindennapi életünkben jellemző versengő hozzáállásból elmozdulni az együttműködést feltételező, komfortzónán túllépő, szokásos üzletmeneten túlmutató megoldások feltárása és megvalósítása felé.  Így születhetnek új termékek, motiváltabb és lojálisabb munkavállalók, javulhat a szervezet reputációja vagy éppen költségigénye, nem beszélve a korbban rejtett piaci lehetőségek kibontakozásáról.

A win-win stratégia, a partnerség egyre fontosabb az üzletben

 

Konkrét üzleti döntések, projektek kapcsán többek között sikerült egy kis betekintést kapni a generációk között együttműködésről a munkavállalók között, ami növelheti a munkavállalói elégedettséget; jó példa volt a partnerségre a GreenDepent és az E.ON közös Energiaközösségek projektje, vagy a Tesco Fenntartható Jövőért díjas élelmiszermentő projektje, amiben az Élelmiszerbank a partnere, illetve a Sygenta farmereket támogató Contivo projektje. A McDonald’s beszállító lánc menedzsmentje mintaszerű. A beszállítókkal és a franchise partnerekkel megvalósított háromlábú szék stratégiája a magas szintű partnerségen alapszik.

A megvalósult Ronald McDonald Ház története és működése, de ezeken túl még több példa hangzott el az előadások és beszélgetések során. Sőt a résztvevők ötleteket is hoztak a vállalatok szakértői által megfogalmazott valós dilemmákra, esetekre.

 

A bátor vezetők kezében a kulcs

 

Bátor és kezdeményező vezetők nélkül nem valósulhat meg pozitív hatás. Az érintetti háló ismerete és megértése elengedhetetlen számukra – nem elég a „szakmai” ismeretek elsajátítása. A versengés helyetti konzultációé, a támogató légköré a jövő, így tudhatnak megfelelő emberek kerülni a megfelelő asztalokhoz és születhetnek meg a valódi változást hozó döntések. Mindez nem valósulhat meg igazi változásvezetők nélkül.

 

Egy ilyen vezetővel ismerkedhettek meg a Horváth Ágnessel, a McDonald’s ügyvezető igazgatójával folytatott őszinte, az érzékenységről, vezetői kihívásokról, a munka-magánélet egyensúlyról szóló beszélgetésben.

Nagyné Bayerl Andreával, a Ronald McDonald Ház  vezetőjével egy megható, a jószolgálati partnerségről szóló kirándulást tettek a résztvevők a nap zárásaként a vidéki krónikus beteg gyermekek családjának ingyenesen szállást nyújtó Ronald McDonald Házban. Ahol a napi működés, az önkéntesség és a vezetői kihívások is szóba került.

Köszönjük a napot Megyeri Mirtillnek, a Colibri HR Solutions tanácsadójának, Vadovics Edinának, a GreenDependent Intézet szakmai igazgatójának,  Dr. Cselényi Tibornak, a McDonald’s Minőségbiztosítási vezetőjének, Hevesi Nórának a Tesco kommunikációs igazgatójának, Heicz Péternek, a Syngenta üzletfejlesztési igazgatójának, Horváth Ágnesnek, a McDonald’s Étterem Hálózat Kft. ügyvezető igazgatójának, Vadnai Ágnesnek, a cég kommunikációs vezetőjének valamint Barna Nándornak, a MasterGoods (Baromfi-Coop) termelési igazgatójának, Kovács Róbertnek a TENDON Kft. tulajdonosának, Konyári Andreának, a Ronald McDonald Gyermeksegély Alapítvány operatív igazgatójának, Dr. Ablonczy Lászlónak, az Alapítvány elnökének valamint Nagyné Bayerl Andreának, a Ronald McDonald Ház  vezetőjének.

 

A szakmai nap képgalériája itt található.