Közel 180 tonna élelmiszert adományoztak a Tesco vásárlói

A Tesco vásárlói 178 tonna, azaz 445 ezer adag ételnek megfelelő tartósélelmiszert adományoztak a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi adománygyűjtő kampányában. Az áruházlánc az adományokon felül azok értékének 20 százalékával is támogatta az Élelmiszerbank működését: az áruházlánc összesen 18 millió forintot ajánlott fel, amivel az Egyesület több mint 500 millió forint értékű élelmiszerfelesleg célba juttatását tudja biztosítani.

 

November utolsó hétvégéjén a Tesco tizedik alkalommal csatlakozott a Magyar Élelmiszerbank Egyesület Karácsonyi Adománygyűjtő kampányához. A 161 résztvevő Tesco áruházban számos áruházi dolgozó is segítette önkéntesként a gyűjtést, így összesen 44 205 kg cukor, 41 026 kg liszt, 10 728 kg rizs, 13 162 kg konzerv, 14 900 kg tészta, valamint 7947 kg édesség, 1540 kg bébiétel és 21 556 l tej, 22 351 l étolaj gyűlt össze a rászoruló családok asztalára. A termékek összértéke közel 87,5 millió forint, amit a Tesco – a kampányban résztvevő áruházláncok közül egyedüliként – további 18 millió forint adománnyal egészített ki. Az Élelmiszerbank ebből a kiegészítő támogatásból több mint 500 millió Ft értékű élelmiszerfelesleg célba juttatását tudja biztosítani.

A tavalyi évhez hasonlóan a Tesco ruházati márkája, az F&F ismét csatlakozott a jótékony célú kezdeményezéshez. Január végéig a „Hat with a heart” névre hallgató, karácsonyi sapkakollekció minden eladott darabja után 1 eurót ajánl fel az Élelmiszerbank javára a márka és vállalta, hogy Közép-Európában minimum 7000 eurót fordít erre a célra.

 

A Tesco hisz benne, hogy együtt nagy dolgokra vagyunk képesek, ezért most először meghívta szállító partnereit is, hogy csatlakozzanak a karácsonyi tartósélelmiszer-gyűjtő kampányához, hogy közösen még több terméket adományozhassanak a közép-európai élelmiszerbankok számára. Magyarországon 426 kilogramm konzerv felajánlásával a Szegedi Paprika Zrt. csatlakozott a kezdeményezéshez.