Megmenteni a világot – ez a „könnyű” kihívás vár a jövő vezetőire

A Dow Jones indexben iparági vezető METRO látta vendégül a BCSDH (Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért) „A jövő vezetői” tehetségprogramjának második napján a résztvevőket, hogy a felelős vállalatirányítás gyakorlatát és lehetőségeit közösen térképezzék fel.

A GDP 30%-át adó jelenleg 80 tagvállalattal rendelkező BCSDH hiánypótló programjának elsődleges célja, hogy a jövő vezetőinek bemutassa a vállalati fenntarthatóság komplex fogalmi rendszerét, és segítse őket abban, hogy ezeket a döntéshozatalba, vállalati gyakorlatba integrálják. Már a 100. vezető végez az idei, negyedik évfolyamon.

A BCSDH felmérése alapján a vállalatvezetők 96%-a gondolja úgy, hogy a vállalati fenntarthatóság az első számú vezetőn múlik. Milyen is az erre alkalmas felelős vezető?- erről szólt a szakmai nap.

Horváth Imre, a METRO vezérigazgatója a cég sikeres fenntarthatósági gyakorlatának és  a vezetői ösztönzőrendszerének kapcsán mutatta be a felelős vállalatvezetés módszerét és szempontjait.

„A fenntarthatóság eszmerendszerét úgy tudjuk leghatékonyabban sikerre vinni, ha elérjük, hogy minden egyes munkatárs a napi döntései során ezt kiemelt szempontként kezelje. A METRO csoport erre irányuló erőfeszítéseinek eredményeként a Dow Jones 2016-os felmerésében első helyre került az iparági összesítésben.” – mutatott rá előadásban Horváth Imre.

A fenntarthatóság kapcsán a még ki nem aknázott, fel nem fedezett lehetőségekről, valamint a változás, a fejlődés törvényszerűségéről osztotta meg tapasztalatait a szervezet további két tagvállalatának első számú vezetője és számos fenntarthatósági szakértő.

„A jövő gazdasága intelligens és gondoskodó, ehhez intellingens és gondoskodó vezetőkre van szükség. Intelligens vezető az, aki képes új szemszögből ránézni a vállalat és saját működésére. Gondoskodó vezető munkájának alapja az emberekre való figyelés, az emberekkel való törődés.” – fejtette ki véleményét Kelemen Attila, a ProSelf International elnök-vezérigazgatója.

„A hosszú távú célokat rövid távú napi feladatokká kell formálni, ami kreativitást és elkötelezettséget igényel. Ennek záloga a nyitott, színes, gondolkodó közösség. A vezetők feladata ennek a csapatnak a kialakítása és inspirálása.” – tette hozzá Gazsi Zoltán, az eisberg ügyvezető igazgatója, bemutatva cége vállalatirányítási rendszerét.

Mindehhez elkerülhetetlen az a szemléletváltás, melyet a METRO többek között ezen tehetségprogramban való részvételével is támogat.

„A Közös Értékteremtés üzleti megközelítés mentén azt valljuk, hogy egy vállalat hosszú távon akkor lehet sikeres, ha értéket teremt a társadalom számára is. Kilépve a vállalati kapun, mi a teljes értékláncban gondolkodunk, megvizsgálva, hogy a működésünkből adódóan hol tudjuk a legnagyobb pozitív hatást elérni.” – emelte ki Nagy Andrea, a Nestlé vállalati kommunikációs és Közös Értékteremtés vezetője.

„A fenntarthatóság mindannyiunk felelőssége, így akkor tudunk közösen célokat elérni, ha mindenki érti, hogy a saját része ebben és motivált, hogy ezt továbbfejlessze. A vezető fontos feladata, hogy ehhez lehetőséget és eszközt biztosítson a kollégáinak.” – zárta a gondolatot Szederkényi Zita, a Dreher Sörgyárak vállalati kapcsolatok vezetője.

A szakmai nap inspirációul szolgált és számos, már működő megoldást mutatott be, körbejárva a felelős vállalatirányítás célját, kihívásait, formáját, lehetőségeit és jelentőségét. Megmutatta, hogyan lehet példamutató válaszokkal a tudást a gyakorlatba átültetni,  illetve közvetlen és közvetett környezetüket nyitottá tenni a változásokra.

 Az előadások, beszélgetések, workshopok és esettanulmányok után pedig a Gasztroakadémia vendégeiként a jövőbeni vezetők egy közös főzéssel egybekötött vacsorába „integrálták” mindazt a tudást, tapasztalatot és ismeretanyagot, amit a gyakorlatban is sikeres vállalatvezetőkkel megvitathattak napközben.

Az eseményen készült képek ezen a linken tekinthetők meg.