Üzleti fenntarthatóság – új vállalati egység, új igazgató a Syngentánál

  • Mint felelősen működő vállalatnak, a Syngentának kiemelkedően fontos, hogy tevékenyen hozzájáruljon a mezőgazdaság környezeti hatásainak csökkentéséhez

  • Új, globális fenntarthatósági vezető gondoskodik arról, hogy a Syngenta a lehető legnagyobb mértékben járuljon hozzá a mezőgazdaság és növénytermesztés fenntarthatóságához

2018 év elején a Syngenta új, eddig nem létező vállalati funkció kialakításáról döntött, amelynek feladata az üzleti fenntarthatóság menedzsmentje és kommunikációja mind a vállalaton belül, mint partnereinkkel együttműködve. Az új, üzleti fenntarthatóságért felelős szervezet munkája lesz a meglévő fenntarthatósági kezdeményezések továbbfejlesztése, beleértve a vállalat fenntarthatósági tervét, a Good Growth Plan-t is, illetve a vállalat új, globális fenntarthatósági stratégiájának kidolgozása és megvalósításának vezetése, szerves egységben az üzleti (pénzügyi, értékesítési, marketing) funkciókkal.

Az új stratégia megvalósításának érdekében az üzleti fenntarthatósági szervezet egyesíti a szabályzásokkal, a környezetvédelmi, munkavédelmi és közösségi programokkal, a vállalati fenntarthatósággal valamint a külső ügyekkel és kommunikációval foglalkozó korábbi vállalati területek munkáját.

„Vállalatunk eddig is jelentős szerepet játszott a világ élelmezésében – a következő években az eddiginél még többet szeretnénk tenni. Ehhez szükség van arra, hogy gyümölcsöző párbeszédet folytatassunk kormányzatokkal, nonprofit szervezetekkel, egyetemekkel és a tudomány képviselőivel, valamint az élelmiszerlánc többi szereplőjével az iparágunkat érintő szabályzásokat, társadalmi és környezeti kihívásokat és lehetőségeket illetően. Az eddig elért bíztató eredményeinkre építve szeretnénk továbbmenni, új és más jellegű eszmecserét folytatni érintettjeinkkel arról, hogy hogyan tudunk együttműködni a fenntartható mezőgazdaság jövője érdekében.” – mondta Erik Fyrwald vezérigazgató.

A Syngenta bázeli központja ezzel kapcsolatban bejelentette, hogy fenntarthatósági igazgató (Chief Sustainability Officer) elnevezéssel új pozíciót hozott létre, amelynek élére Alexandra Brandot nevezi ki. Az új pozícióban Alexandra Brand közvetlenül a vállalat vezérigazgatójának, Erik Fyrwaldnak tartozik beszámolással, korábban pedig a vállalat Európa, Közép-Kelet és Afrika régiójának üzletét vezette.

„Szeretnénk hozzájárulni a mezőgazdaság átalakulásához, és ahhoz, hogy elfoglalhassa méltó szerepét a társadalomban. E törekvésünkben központi szerepet játszik az újonnan létrehozott vetői pozíció. Alexandra és szervezete elkötelezetten dolgozik azért, hogy mint vállalat mindent megtegyünk a gazdák üzleti sikeréért, miközben az egyre növekvő populáció és az éghajlatváltozás hatásai miatt többet kell termelniük kevesebb földön és erőforrással.” – tette hozzá Erik Fyrwald.

Alexandra Brand azt mondta: „A fejlett technológia, amit a gazdákhoz eljuttatunk, segíthet a világ biztonságos élelmezésében, és a bolygó megóvásában – beleértve az üvegház hatású gázok kibocsátásának és a vízfelhasználásnak a csökkentését, a talajvédelmet és a biológia sokféleség megőrzését is, amelyekben kulcsszerepet játszik majd a precíziós gazdálkodás elterjedése. Új partnerségekben gondolkodunk, és olyan szervezetekkel való együttműködésekben, amelyekre korábban nem is gondoltunk. Mi a Syngentánál Good Growth Plan eredményeire építve haladunk előre, átláthatóan, és még nagyobb elkötelezettséggel a világ mezőgazdaságának fenntarthatóságáért.”

Erik Fyrwald és Alexandra Brand a közelmúltban, a Világgazdasági Fórumon is beszélt a vállalat fenntarthatósági elkötelezettségéről és terveiről a svájci Davosban, amelynek komoly nemzetközi sajtóvisszhangja is volt.

További információ:

www.syngenta.hu, www.goodgrowthplan.com, www.twitter.com/syngenta