A Coca-Cola Magyarország elnyerte a Trade magazin Fenntarthatóság szimbóluma 2020 díját

A szakmai zsűri bírálata alapján a Coca-Cola HBC Magyarország a Fenntarthatóság Szimbóluma 2020 díj nyertese lett a vállalati kategóriában. A Trade magazin által először meghirdetett versenyben a vállalat a fenntarthatósági megközelítését, a környezet védelméért, valamint a társadalmi felelősségvállalás terén tett erőfeszítéseit mutatta be.

A verseny célja, hogy minden évben, minél több olyan sikeres projekt kerüljön bemutatásra, amelyek hozzájárulnak egy fenntarthatóbb jövő eléréséhez. Akár vállalati, akár egy-egy márkára vonatkozó vállalásaikkal, fejlesztéseikkel, beruházásaikkal példaként állhatnak a piac szereplői, valamint vásárlóik, fogyasztóik előtt.

A fenntarthatóság és felelősségvállalás a Coca-Cola HBC Magyarország üzleti modelljének és vállalati kultúrájának nélkülözhetetlen része. A megközelítés lényege, hogy a vállalat hosszú távon biztosítani tudja üzleti eredményességét és értékteremtését, miközben társadalmi és környezeti felelősségtudattal valamint az alapvető értékeikkel összhangban cselekszik.

A pályázatban bemutatott fenntarthatósági stratégia középpontjában egy hulladékmentes világ áll. Piacvezető italgyártóként a vállalat kiemelt feladatának tartja és többféle eszközzel támogatja a csomagolási hulladékok keletkezésének visszaszorítását, illetve azok minél nagyobb arányú újrahasznosítását. A Coca-Cola HBC Magyarország által gyártott PET palackok 100%-ban újrahasznosíthatók, az italcsomagolások súlyának csökkentése mellett pedig 2030-ra a cég az értékesített italpalackok 100 százalékának megfelelő mennyiségű hulladék visszagyűjtését vállalta.

 Nem ez az egyetlen díj, amelyet a vállalat elnyert az elmúlt időszakban, a Hulladékmentes Tisza programmal korábban több nemzetközi elismerésben is részesült: elnyerte a 80 országban jelenlévő  Nemzetközi PR Szövetség (International Public Relations Association – IPRA) díját a Golden World Award versenyén két kategóriában is; a szintén nemzetközi Communitas Awards, valamint a HBLF Üzleti Élet a Környezetért díjait is kiérdemelte már a vállalat tevékenységével.