Csaknem száz tonnával csökkentette a saját márkás termékei gyártásához felhasznált cukor mennyiségét a SPAR

Az áruházlánc elkötelezte magát az egészségtudatos életmód és az azt támogató táplálkozás népszerűsítése mellett. A „Kevesebb cukor – több vitalitás!” elnevezésű kezdeményezés 2019-ben, az indulás évében elért 50 tonnás cukormennyiség-csökkentést mostanra megduplázta.

„Az egészségtudatos életmódot és táplálkozást támogató élelmiszerek egyre nagyobb szerepet kapnak a SPAR árukínálatában. Vásárlóink igényeinek megfelelően egyre több só- és cukor-csökkentett, tartósítószer- és adalékanyagmentes, a speciális táplálkozási elvárásoknak megfelelő élelmiszert kínálunk. Folyamatosan bővülő és megújuló termékválasztékunk mellett pedig a SPAR Életmód program segítségével is támogatjuk vásárlóinkat egészségtudatos életvitelük kialakításában. Rendkívüli jelentőséggel bír, hogy a már két éve útjára indított „Kevesebb cukor – több vitalitás!” kezdeményezésünk 50 tonnás cukorcsökkentését mára megdupláztuk: a hazai fejlesztésű, illetve a nemzetközi beszerzésből származó saját márkás termékeink hozzáadott cukor mennyiségét 2020 végére több mint 97 tonnával mérsékeltük” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.

A SPAR Magyarország 2019-ben döntött az áruházaiban értékesített saját márkás termékeiben felhasznált cukor mennyiségének csökkentéséről. A kínálatában szereplő érintett árucsoportok – melyek között üdítőket, gyümölcsleveket, energiaitalokat, szörpöket, jégkrémeket, édes gabona-, illetve tejtermék-készítményeket, müzliket és müzliszeleteket, ketchupokat és kekszeket találunk – megközelítőleg 100 tonnás hozzáadott cukor csökkentése jelentős eredmény, mely hozzájárul az egészségtudatos életmódot támogató étrend kialakításához.