Interjú Békefi Lászlóval, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatójával – Társadalmi felelősségvállalás díj nyertes

Békefi László, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója, Társadalmi felelősségvállalás kategóriában vállalata képviseletében vehette át a “Fenntartható jövőért” díjat. „A Coca-Cola Magyarország nyújtotta támogatások a COVID-19 járvány első szakaszában” című megoldásukkal egyfelől jelentős pénzügyi, másfelől szakmai támogatást is nyújtottak a Vöröskeresztnek.  A mozgósító programmal a társadalom tájékoztatása mellett a rászorulókat is segítették. Az ügyvezető igazgatóval folytatott interjút a következőkben olvashatják.

 

Miért tartja fontosnak a Fenntartható jövőért díjat, a fenntarthatóságért tett vállalati és vezetői erőfeszítések, eredmények elismerését?

A Fenntartható jövőért díj a vállalatok hosszú és kitartó munkájának szakmai elismerése. Ez a díj azon túl, hogy megerősíti a vállalati és vezetői erőfeszítések eredményességét, láthatóságot is biztosít, példát állítva ezzel az üzleti szféra szereplői számára. Hiszem azt, hogy a hosszú távú üzleti eredményesség érdekében közös célunk, hogy fenntartható gyakorlatokat alakítsunk ki lokális és globális szinten egyaránt – ez a környezetünk és a vállalatok számára is létfontosságú.

Mely társadalmi felelősségvállalási programukat, a pandémia alatt tett intézkedéseiket tartja a legnagyobb hatásúnak, mások által is követendőnek?

Nehéz lenne egyet kiemelni, ugyanis a Coca-Cola Magyarország nyújtotta támogatások a járvány első szakaszában egy rendkívül átfogó és összehangolt folyamat eredményeképp tudtak megvalósulni, amelynek a sikeressége részben a gyors reagálásnak volt köszönhető. Már a járvány megjelenésével egyidőben elkezdtük a termékeinket felajánlani országszerte 21 kórháznak és egészségügyi intézménynek, valamint 3 segélyszervezetnek. Összesen több mint 65 ezer palack üdítőt, vizet és gyümölcslevet juttattunk el a rászorulókhoz és egészségügyi dolgozókhoz. A Coca‑Cola Magyarország április elején a ’Reklám helyett segítség’ kampány keretében saját reklámhelyeit és közösségi média csatornáit a Magyar Vöröskeresztnek ajánlotta fel annak érdekében, hogy az egyes közérdekű üzenetek az otthon maradásról, egészségmegőrzésről, véradásról, adományokról minél több emberhez eljussanak. A Coca‑Cola globális alapítványa által kiírt pályázaton a Magyar Vöröskereszt 200 ezer dollár (kb. 65 millió forint) támogatást nyert el – a koronavírus miatt nehéz helyzetbe került emberek megsegítésére. Emellett számunkra mindvégig prioritás volt, hogy a piaci igények kiszolgálása mellett minden munkahelyet meg tudjunk őrizni ebben a kihívásokkal teli időszakban is.  A vendéglátóipari egységek bezárása miatti speciális helyzet ugyanakkor lehetőséget teremtett arra, hogy a munkavállalóink közül öt területi képviselőt önkéntes alapon a Magyar Vöröskereszt szolgálatába állítsunk. A feladathoz minden feltételt biztosítottunk számukra, ők pedig több mint 700 munkaórában, közel 22 ezer kilométert tettek meg országszerte az adományokkal, hogy azok időben eljussanak a járvány miatt nehéz helyzetbe került emberekhez. Az év második felében júniustól pedig a koronavírus által egyik leginkább sújtott iparágat, a vendéglátói szektort segítettük, hogy a kényszerszünet után újra összekössük a fogyasztókat kedvenc vendéglátóhelyeikkel.

Mit jelent a Coca-Cola számára és Ön számára ez az elismerés?

Az elismerés arról biztosít minket, hogy értékeink és célkitűzéseink nem csak vállalatunkat, hanem közösségeinket is egyaránt szolgálják, valamint azt igazolja vissza, hogy jól mértük fel a helyzetet és az erőforrásainkat a leghatékonyabb módon tudtuk hasznosítani ott, ahol a leginkább szükség volt rá. Természetesen mindez a Coca-Cola munkatársak aktív és lelkes közreműködésével tudott megvalósulni. Hiszem, hogy ez az összefogás segített túllendülni az első hullámon és ez támogat minket a továbbiakban is, hogy folyamatosan fejlődjünk és példát mutassunk mások számára.