Interjú Kerekes Péterrel, a Coca-Cola Company ügyvezető igazgatójával – Társadalmi felelősségvállalás díj nyertes

Kerekes Péter, a Coca-Cola Company ügyvezető igazgatója, Társadalmi felelősségvállalás kategóriában vállalata képviseletében vehette át a “Fenntartható jövőért” díjat. „A Coca-Cola Magyarország nyújtotta támogatások a COVID-19 járvány első szakaszában” című megoldásukkal egyfelől jelentős pénzügyi, másfelől szakmai támogatást is nyújtottak a Vöröskeresztnek.  A mozgósító programmal a társadalom tájékoztatása mellett a rászorulókat is segítették. Az ügyvezető igazgatóval folytatott interjút a következőkben olvashatják.

 

Miért tartja fontosnak a Fenntartható jövőért díjat, a fenntarthatóságért tett vállalati és vezetői erőfeszítések, eredmények elismerését?

Magánemberként és vállalatvezetőként egyaránt törekszem a fenntarthatóságra, hiszen mindannyian felelősek vagyunk a környezetünkért, közösségeinkért. Jól tudjuk, hogy egyénileg is sok mindent meg lehet és meg kell tenni azért, hogy ne csak nekünk legyen jövőnk, de a következő nemzedékeknek is. A vállalatok felelőssége legalább ekkora. Én abban hiszek, hogy a vállalati stratégia kialakításakor ma már nem az a kérdés, figyelembe kell-e venni a fenntarthatósági szempontokat, hiszen ez nyilvánvaló, hanem hogy hogyan tudunk még többet, még hatékonyabban tenni azért, hogy jobb legyen a holnap. Mi a Coca-Colánál globális és lokális szinten is a legmélyebb meggyőződéssel dolgozunk azon, hogy üzleti céljainkat fenntartható módon érjük el. Ezért nagyon örülök, hogy csapatunk munkáját a Fenntartható jövőért díjjal is elismerték a téma szakértői.

Mely társadalmi felelősségvállalási programukat, a pandémia alatt tett intézkedéseiket tartja a legnagyobb hatásúnak, mások által is követendőnek?

Büszke vagyok rá, hogy kollégáimmal egyként félretéve üzleti törekvéseinket, a ’Reklám helyett segítség’ kezdeményezésünkkel tudtunk tenni azokért, akiknek a járvány kitörésekor a legnagyobb szüksége volt rá. Március végén bejelentettük, hogy nem tartjuk helyénvalónak az eredetileg tervezett marketingstratégiánk végrehajtását, ezért áprilistól szüneteltettük kereskedelmi reklámjainkat. Erőforrásainkat ehelyett arra fordítottuk, hogy a lehető legtöbbet tegyük az emberek biztonságának, jóllétének megőrzéséért. Ezért a Coca‑Cola vállalathoz tartozó márkák közösségi média csatornáit és egyéb hirdetőfelületeinket átadtuk a Magyar Vöröskeresztnek – melynek munkáját az elmúlt évtizedben stratégiai partnerként segítettük. Emellett termékadományokkal és kollégáink munkájának felajánlásával járultunk hozzá ahhoz, hogy a segítségünk minél többekhez eljusson.

Mit jelent a Coca-Cola számára és Ön számára ez az elismerés?

Nagyon örülök annak, hogy hasznosnak bizonyult a segítségnyújtásunk. Szívből tettük és teljes elköteleződéssel, így tényleg fontos számunkra a visszajelzés, hogy mások is értékelik erőfeszítéseinket. A Coca‑Cola vállalat 130 évvel ezelőtti megalapítása óta szem előtt tartja, hogy egy nagy cégnek nagy felelőssége van fontos társadalmi kérdésekben és helyzetekben, így jó érzéssel tölt el, hogy kollégáimmal jót és jól tehettünk azokért, akik a járvány idején a legnehezebb körülmények közé jutottak.