Kevesebb műanyag, jobb műanyag, zéró műanyag

Az Unilever anyavállalata Hollandiában aláírt egy “műanyag egyezményt” mellyel a cég fenntarthatósági törekvésein túlmutató elkötelezettséget is vállalt a műanyag szemét csökkentése kapcsán. A holland nagyvállalatok, NGO-k és a kormány is gyorsabban akar változást elérni, mint Európa többi része. 2025-ig szeretnénk, ha minden egyszer használatos műanyag 100%-ban újrahasznosítható lenne, mely az Európai célok szerint csak 2030-ra történne meg. Emellett 20%-kal kevesebb műanyagot fogunk használni 2025-ig, 1997-hez képest. Az Unilever új műanyag csomagolóanyag stratégiája már alapjaiban is a „jobb-, kevesebb- és zéró műanyag” elvre épült.

 

Az davosi Világgazdasági Fórumon az Unilever kilenc márkájával kapcsolatban újrafelhasználható csomagolási újításokat is bemutatott; köztük négy teljesen új kiszerelést. Az új termékeket a Loop™ rendszeren keresztül próbálják ki, mely egy globális, a kategóriájában első, hulladékmentes bevásárló rendszer, aminek célja, hogy megváltoztassa a fogyasztói magatartást, elősegítve ezáltal a körforgásos csomagolási rendszerek kereskedelmi életképességét.

A dezodorok kategóriájában egy minim™ névre keresztelt, újratölthető prémium stift dezodort tesztelnek. A rozsdamentes acélból készült stift megjelenése minimalista, kompakt és fenntartható, ezzel új fogyasztói élményt kínál, szükségtelen anyagok felhasználása nélkül. A dezodorok használattól függően átlagosan egy hónapig tartanak ki, a csomagolást pedig úgy tervezték, hogy legalább 100 töltési ciklust kibírjon. Így minden stift várhatóan nyolc évig használható, ezáltal közel 100 műanyagcsomagolást vált ki.

A Signal szájápoló márka egészen új formátumot, újratölthető fogkrém-tablettát mutatott be Tooth Tabs néven. Ez az újdonság arra is lehetőséget ad a fogyasztóknak, hogy kevesebb vizet használjanak a fogmosáshoz: a tablettát szét kell rágni, majd a szokásos módon kell fogat mosni, végül öblíteni. Hulladék és nehézség nélkül hatalmas segítséget nyújthat ez a készítmény a Földnek.

Véget akarunk vetni a jelenlegi ’vedd meg, használd, dobd el’ kultúrának és nagy lépéseket akarunk tenni termékeink újrafelhasználhatóra tervezéseiben. Büszkék vagyunk rá, hogy a Loop alapító partnerei lehetünk, és hogy közkedvelt márkáinkat körforgásra tervezett csomagolásban is elérhetővé tesszük,” mondta Alan Jope, az Unilever vezérigazgatója.