PwC Magyarország – aktivitások a Covid-19 járványhelyzet idején

Az üzleti szféra támogatása a járványhelyzetben

A PwC Magyarország szakértői létrehoztak egy dedikált oldalt az üzleti és a nonprofit szféra számára, ahol minden releváns információ megtalálható arról, hogyan készítsék fel szervezetüket a járvány okozta kihívásokra: https://www.pwc.com/hu/hu/covid-19.html

Jogszabályi változások, azok értelmezése; munkajogi, számviteli aktualitások is olvashatóak az oldalon. E mellett március közepe óta heti három alkalommal ingyenes online előadást tartottak a cég tanácsadói, illetve külsős – például adóügyekért felelős helyettes államtitkár – előadókkal. Ezzel is támogatva a cégek gördülékeny, jogszabályoknak megfelelő és biztonságos üzletmenetét.

Május közepéig:

  • 27 online előadás zajlott le;
  • több mint 9000 regisztrált résztvevővel;
  • 46 PwC-s szakértő nyilatkozott;
  • 7 meghívott vendég adott elő a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, a Pénzügyminisztérium és a Magyar Nemzeti Bank képviseletében;
  • a beszélgetéseket élő adásban több mint 4000 résztvevő nézte, utólag több mint 5000-en hallgatták meg.

A PwC szakemberei Navigator néven egy olyan online értékelő eszközt is létrehoztak, amely segíti a vezetőket megérteni a járvány üzletmenetre gyakorolt lehetséges hatásait, illetve felmérni szerveztük felkészültségét és reakcióit. Az eszköz hat kulcsterület mentén – válságkezelés és válaszadás; munkaerő; működés és ellátási lánc; pénzügy és likviditás; adó és kereskedelem; stratégia és márka – tesz fel kérdéseket, ezáltal a vezetők megérthetik, hogy milyen szinten vannak a járvány hatásaira való felkészültségben. A PwC világszerte július végéig ingyenesen elérhetővé tette Digital Fitness Assessment applikációját, amelynek segítségével mindenki felmérheti „digitális fittségét”, és bővítheti ismereteit több mint 60 technológiai területen. Készült egy folyamatosan frissülő People Playbook kiadvány is: milyen lépésekre kényszerülhetnek a cégek a járvány okozta bizonytalan helyzetben? Milyen eszközök vannak a kezükben, hogy el tudják kerülni a leépítést, és meg tudják tartani a munkaerőpiacon kiépített jó hírnevüket? Ezekre a kérdésekre fogalmaztak meg javaslatokat a HR tanácsadási szakértők.

Munkavállalói adománygyűjtés kórházaknak, szociális intézményeknek

Március közepén a frontvonalban dolgozók védelmére munkavállalói gyűjtést hirdetett meg a PwC Magyarország. Közel 3 millió forint felajánlás érkezett a munkatársaktól. Az adományokból számos egészségügyi és szociális intézményt támogatott a cég eszközökkel: egy-egy mosó- és szárítógépet vásároltak a budapesti Szent János, Szent Imre, és az ajkai Magyar Imre Kórháznak, valamint a Korányi Frigyes Pulmonológiai Intézetnek, hűtőgépet a SOTE Sürgősségi Betegellátó Osztálynak, légtisztítót és arc shieldeket a Honvéd Kórháznak, mosható szájmaszkokat és arc shieldeket a szombathelyi Markusovszky Kórháznak, illetve szintén mosható szájmaszkokat több gödöllői szociális intézménynek. Emellett vásároltak húszezer darab tollat az Országos Vérellátó Szolgálatnak a véradásokhoz, valamint 500-500 ezer forint pénzadománnyal segítették a Semmelweis Egyetem Alapítványt és az Országos Mentőszolgálat Alapítványát.