Zöld marketing, avagy hogyan kerülhetjük el a zöldre mosást – a GVH előadása a BCSDH kommunikációs munkacsoportján

Egyre nagyobb nyomás nehezedik a vállalatokra, hogy amit magukról, tevékenységükről és termékeikről kommunikálnak átlátható legyen. Míg a hazai fogyasztók 70%-a állítja, hogy hajlandó lenne többet fizetni olyan termékért, ami környezetbarát, és bíznak is a „zöld” termékekben, közben a zöld állítások fele valótlan vagy megtévesztő. A fogyasztók és a ténylegesen fenntartható cégek védelmében szigorodik a szabályozás ezekkel a cégekkel szemben.

A hazai szabályozásról Dr. Szoboszlai Izabella a GVH Versenytanácsának tagja adott részletes és naprakész információt a szeptember 27-i BCSDH Kommunikációs munkacsoport megbeszélésen résztvevő vállalatok képviselői számára. Házigazdánk a HELL Energy képviseletében pedig Mihály Eszter CSR menedzser adott betekintést a vállalat fenntarthatósági jógyakorlataiba, kiemelve a körforgásos és csomagolóanyag minimalizáló megoldásaikat

Többek között megtudhattuk, hogy hogyan ülteti a HELL a gyakorlatba azt az elméletet, hogy az alapanyag ne csak újrahasznosítható legyen, hanem a beszerzésnél már eleve olyan alapanyagot rendeljenek, amely maga már újrahasznosított. Ezzel elősegítve teljes körforgásos gazdaság beindulását  érdekeltté téve az alapanyag gyártók valóban átvenni/megvenni a szelektíven gyűjtött hulladékot, ezzel egy húzóerőt képezve a szelektív hulladékgyűjtés széleskörű alkalmazására.

A GVH felhívta a figyelmet, hogy az egyre élesedő zöldkommunikációs versenyben a jelen esetben még inkább csak ajánlásként működő jogszabályok egyre inkább komolyabbak, az eljárások pedig szigorúbbak lesznek.
A már most létező több mint 30 feketelistás tényállás további tízzel egészül ki, azaz ezek azok a tányállások, amelyek egyéb körülmények vizsgálata nélkül eljárást vonnak maguk után.

A fő  követendő irányelv az átláthatóság és az állítások alátámaszthatósága.

 

 

#bcsdh #zöldmarketing #zöldremosás