Rossmann x Respray dezodor újratöltő automata

„Számunkra a fenntarthatóság nemcsak egy követendő trend, hanem olyan alapvető érték, amely meghatározza a vállalat kultúráját és az üzleti stratégiánkat is. Ennek érdekében számos intézkedést vezettünk be: beleértve a környezetbarát termékek népszerűsítését, a fenntartható csomagolási megoldások előtérbe helyezését vagy akár a Respray automaták üzletekbe helyezését”

Németh Kornél, ügyvezető igazgató

Cég neve:

Rossmann Magyarország Kft.

Megvalósítás éve:

2022

Célterületek:

Klímavédelem, klímaadaptáció, Körforgásos gazdaság

A program célja:

A fenntartható termékek iránti kereslet az elmúlt években nagy mértékben nőtt, erre reagálva a FMCG cégek egyre több újratöltő megoldással szolgálnak különböző termékekre fókuszálva. A dezodor piacon is elindult az újratöltés trendje, a legtöbb kiszerelésnél, például a golyós dezodoroknál vagy stifteknél több olyan megoldás is született, ami óriási sikereket ért el a vásárlók körében.

A program intézkedései, vállalásai:

A fújós dezodor esetében a technológiai kihívások miatt viszont eddig váratott magára a megoldás. Ezekre a problémákra nyújt megoldást a Respray innovációja: ötvözi egy innovatív szelep- és szórófej technológiát egy olyan saját fejlesztésű újratöltő automatával, ami a különböző funkcióknak köszönhetően lehetővé teszi a palackok vásárlói közegben való újratöltését. A projekt 2020 őszén indult, két befektetési körben eddig összesen 70 millió Ft forrást sikerült bevonni a fejlesztésbe a befektetők közreműködésével. A Respray hat fős csapata csupa egyetemistából áll, köztük BME-s szoftverfejlesztő és gépészmérnök hallgatókból, valamint Corvinusos gazdaságtan hallgatókból. Az újratölthető dezodorok további előnye, hogy nemcsak a végtermék, hanem a tölthető palack gyártása, a beltartalom előállítása is Magyarországon valósul meg, a Florin Vegyipari és Kereskedelmi Zrt.-vel együttműködésben. Az újratölthető fújós dezodor használatával a vásárlóink tehetnek a fenntartható, zöld jövőért, és akár a negyedére csökkenthetik a saját ökológiai lábnyomukat. Jelenleg három Isana márkájú dezodor tölthető újra: ezek az Aloe Vera, a Blossom és a Cosmic Breeze nevű termékek.

A 2024. április 22-i Föld napja alkalmából a drogérialánc elhatározta, hogy április folyamán minden huszadik Respray automatás dezodor újra töltésért cserébe egy újabb fát ültet a Woodapest faültető egyesületének segítségével.

Jelenleg három Respray automatával várják vásárlókat, Budaörsön, a budapesti Mammutban és a Flórián téri üzletében. Budaörsön a nyitás óta több mint tízszer annyit töltöttek a vásárlók, mint ahányat eladtunk a TOP1 fújós márkatermékből, a Mammutban pedig 2-3-szor annyit töltöttek, mint amennyi a normál Isana dezodorok eladása volt.

A program hatása és eredménye:

Az üzletekben kapható újratölthető dezodorok károsanyag-kibocsátása ötödannyi, mint a hagyományos verzióké és az automaták bevezetése óta már több mint 1100 palackkal vásároltak belőle. Az eddigi eredmények alapján bátran kijelenthető, a vásárlók nyitottak arra a megoldásra, hogy az újratölthető fújós dezodor használatával tegyenek a fenntartható, zöld jövőért, és akár a negyedére csökkentsék a saját ökológiai lábnyomukat.

Kapcsolódó linkek:

Ökopremier – forradalmi zöld megoldás a dezodorok piacán – Bemutatkozott a Rossmann és a Respray innovációja – ROSSMANN

rossmann-jelentes-2022-HU.pdf (storage.googleapis.com)

Kapcsolódó kulcsszavak:

dezodor újratöltése