Az Unilever 2030-ra kivonja a kőolajszármazékokat tisztítószereiből

Az Unilever meghatározó lépéseket tett a közelmúltban a fenntartható csomagolóanyagok és termékösszetevők terén. Mind a Magnum újrahasznosított – és egyben újrahasznosítható – csomagolása, mind pedig a háztartás-vegyipari termékek alapanyagainak megújuló vagy újrahasznosított karbonra történő lecserélése ezt a folyamatot erősíti.

 

Újrahasznosított műanyagra váltott a poharas Magnum

Az Unilever az előző évi sikeres tesztek után újabb 7 millió olyan poharas Magnum jégkrémet hoz forgalomba, amelyek innovatív, úgy nevezett reciklált polipropilén (rPP) csomagolásban érkeznek. Ezzel a lépéssel a jégkrémpiacon elsőként alkalmazzák azt a technológiát, amellyel az újrahasznosított polipropilén élelmiszer-csomagolásra is alkalmassá és egyben újrahasznosíthatóvá válik minőségromlás nélkül. Az Unilever tervei szerint 2020 végére az összes, Európában forgalmazott Magnum-pohár rPP-ből készül majd, ami 160.000 kilogramm rPP felhasználását jelenti, 2025-re pedig minden Magnum-tégelyt újrahasznosított műanyagból állítanak majd elő.

Teljesen kizöldül az Unilever tisztítószer üzletága 10 éven belül

A vállalat környezetvédelmi vállalásaival összhangban jelentette be legújabb, Tiszta Jövőért Programját is, az egyik első meghatározó lépést azon vállalása felé, amely szerint termékeik esetében 2039-re elérik a nettó nulla kibocsátást. A program célja a háztartás-vegyipari üzletág fosszilis alapanyagainak teljes lecserélése 2030-ra. Az új forrást a „Karbon Szivárvány” modell alapján tervezeik biztosítani, amely a már körforgásban lévő szénforrásokat haszosítja. Az Unilever tisztító- és mosószereiben használt vegyi anyagok életciklusuk során a termékek szénlábnyomának a legnagyobb részét (46%) adják. A vállalat arra számít, hogy ez a kezdeményezés önmagában akár 20%-kal csökkentheti a termékek szén-dioxid-lábnyomát.

A Tiszta Jövő beruházási program arra összpontosít, hogy olyan megfizethető tisztító- és mosószereket hozzon létre, amelyek jelentősen kisebb környezeti hatás mellett továbbra is kiváló tisztítási eredményeket mutatnak fel.

A Karbon Szivárvány

A Tiszta Jövő kezdeményezés szempontjából központi szerepet játszik az Unilever „Carbon Rainbow” (Karbon Szivárvány) nevű újszerű megközelítése a termékreceptúrákban használt szén diverzifikálására. A nem megújuló, fosszilis szénforrásokat (ezt a szivárványban black carbonként jelölik) leválasztott, begyűjtött szén-dioxiddal (purple carbon), növényi és biológiai forrásokból származókkal (green carbon), tengeri forrásokból származókkal, például algák (blue carbon) és a hulladékból visszanyert szénnel (grey carbon) fogják kiváltani.

 

 

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?