Tesco támogatások 2020-ban: valami régi, valami új
Ahogy arra a Tesco tavalyi felmérése rávilágított, a rászorulók támogatása az elmúlt időszakban tapasztalható nehézségek ellenére is fontos az embereknek. A legtöbben pedig akkor segítenek pénz- vagy tárgyi adományokkal, amikor szembe jön velük a lehetőség. Az áruházlánc ezért évek óta együttműködik több szervezettel, akikkel partnerségben rendszeresen felhívja vásárlói figyelmét, és bevonja őket a különféle jótékonysági akciókba. A járványhelyzet miatt azonban az adakozási körülmények is változtak, ezért a vállalat a jól bevált hagyományos eszközök használata mellett új lehetőségeket is bevezetett a rászorulók, illetve a nehéz helyzetben lévő kollégák megsegítésére.
A Tesco tavalyi felmérése szerint a válaszadók több mint 95 százaléka fontosnak tartja, hogy ne csak a nonprofit szervezetek, hanem cégek is kezdeményezzenek jótékonysági eseményeket. A vállalat ezért évről-évre indít jótékonysági kampányokat stratégiai partnerei bevonásával. A 2020-as év nemcsak a mindennapokban, de az adománygyűjtésben is rendhagyó volt az áruházlánc számára, több új eszközzel és támogatási forrással.
Az Ökumenikus Segélyszervezettel való együttműködés egyik új elemeként a Tesco júniusban 15 millió forinttal támogatta a veszélyhelyzet miatt még inkább nehéz helyzetbe került gyermekek megsegítését célzó egyesület munkáját. Emellett csatlakozott a szervezet őszi Iskolakezdés együtt!, valamint év végi szeretet.éhség. jótékonysági kampányaihoz. Ezúttal az adventi időszakban a vásárlók nemcsak az áruházi pénztáraknál, hanem a Tesco Otthonról online szolgáltatás oldalán is beszerezhették az adománykuponokat. Az ország egyik legnagyobb adománygyűjtő csapataként így a Tesco vásárlói és kollégái a két akcióban összesen 56,6 millió forinttal támogatták a Segélyszervezet munkáját, amit az áruházlánc a közép-európai áruházaiban eladott egyedi tervezésű arcmaszkok értékesítése után további közel 1 millió forinttal egészített ki.
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi tartósélelmiszer-gyűjtő akciójában szintén adományozhattak online a Tesco vásárlói. A nyári gyűjtéshez képest újdonság volt, hogy akik egészségügyi vagy biztonsági okokból nem tudtak vagy szerettek volna személyesen élelmiszert felajánlani, azok a Tesco Otthonról felületén választhattak három különböző méretű adománycsomag közül. Az áruházakban a két időszakban összegyűjtött több mint 150 tonna élelmiszeren kívül így további közel 5 millió forintnyi támogatás érkezett az Élelmiszerbankhoz, amelyet az egyesület termékekre váltva szintén a rászorulók segítésére fordít. Az áruházlánc ezenkívül csak tavaly közel 4 000 tonna élelmiszert mentett meg üzleteiben a kidobástól és adott át jótékony célra az Élelmiszerbank partnerszervezeteinek napi szintű élelmiszermentő programja keretében.
A Tesco a rászoruló kollégáknak is rendszeres segítséget nyújt, amelynek részeként Tesco Angyal Alapítványán keresztül 2020-ban 176 munkatársát támogatta összesen nettó 13,6 millió forinttal. A kollégák adományaiból befolyt összeget a vállalat megduplázza, így segítve a nehéz helyzetben lévőket. Mivel saját szervezésű gyerektábora tavaly a járvány miatt elmaradt, az áruházlánc nettó 615 000 forinttal támogatta a tescós gyerekek szünidei programját, valamint karácsonykor 84 rászoruló kollégának segített összesen közel nettó 9 millió forinttal. Az új támogatóknak járó Tesco Angyal maszk pedig annyira népszerű volt, hogy 1 200 új, rendszeres adományozó csatlakozott a jótékonysági kezdeményezéshez.
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!