1,1 tonna összegyűjtött műanyag flakon és díjeső
A Henkel és a Rossman tavaly már a 7. alkalommal rendezte meg a népszerű „Játék egy zöldebb jövőért” fenntarthatósági promócióját. A kezdeményezés a Trade Magazin Év promóciója versenyén második helyezést érdemelt ki Non food kategóriában, valamint Fenntarthatósági különdíjat is kapott.
A Henkel vállalati értékeiben központi szerepet foglal el a fenntarthatóság, melynek fontos pillére, hogy a következő generációt inspirálja és felvértezze azoknak a változásoknak a megvalósítására, melyek hozzájárulnak egy élhetőbb jövő kialakításához. A „Játék egy zöldebb jövőért” kampánnyal bölcsődéket, óvodákat és általános iskolákat támogat a Henkel.
Az ünnepélyes átadóra 2023 decemberében került sor
A promóció keretein belül a vásárlók országszerte leadhatják kiürült Henkel termékes flakonjaikat közel 220 Rossmann üzletben. Az üres flakonokért cserébe egy kódot kapnak, mellyel egy tetszőlegesen választott bölcsődére, óvodára vagy általános iskolára szavazhatnak, a legtöbb szavazatot kapott intézmény pedig értékes támogatásban részesül. A promóció 2016 óta évről-évre egyre népszerűbb, a szülői közösségek összefogva, szervezetten, közös erővel készülnek a gyűjtésre.
A tavalyi promóció 2023. május 22. és 2023. június 28. között volt és 45 intézményre érkeztek a szavazatok. A minimum 200 szavazatot gyűjtő intézményeknek garantált nyereményt biztosított a Henkel, mégpedig egy 60 000 Ft értékű Henkel-Rossmann higiéniás csomag formájában. A fődíj 2 000 000 Ft értékű támogatás volt, melyet a nyertes intézmény szabadon eldönthetett, hogy játszótér építésére vagy technológiai fejlesztésre fordít. A Henkel játszótér gyártó partnere évek óta a Polyduct Nyrt., mely vállalatnál szintén elsődleges helyen áll a fenntarthatóság, hiszen játszótereiknél 1OO%-ban hulladékmentes a csúszdák gyártása.
Az idei év nyertesei, a legtöbb szavazatot kapott intézmények:
- Hajdúnánási Református Általános Iskola és Óvoda
Nyeremény: 2 000 000 Ft értékű támogatás (választható játszótér építésére vagy technológiai fejlesztésre)
- Tapolcai Bárdos Lajos Általános Iskola
Nyeremény: 200 000 Ft értékű sportszerutalvány
- Jeruzsálem Úti Tagóvoda
Nyeremény: 100 000 Ft értékű sportszerutalvány
A fődíjat Hajdúnánáson, ünnepélyes keretek között adták át. A Hajdúnánási Református Általános Iskola és Óvoda már másodszor nyerte el az első díjat, a Henkel kezdeményezése lényegében az egész évüket meghatározza, és gyűjtik a műanyag flakonokat. Az RTL is megörökítette az átadót, Zöld bolygó műsorukban bemutatták a kampány közösségépítő és jövőformáló szerepével.
A decemberi átadó eseményen Szirmák-Szabó Viktória Brand & Sustainability Manager és Somogyi Eszter, Key Account Manager képviselte a Henkelt, a Rossmanntól Mitykó Mariann Kategória menedzser, Horváth-Tokaji Hajnalka Senior kategória Manager, valamint a Polyduct Nyrt. részéről Boros-Nyitrai Tímea termékmenedzser volt jelen.
Tóth Ruszoly Zsuzsanna, a nyertes intézmény vezetője kiemelte: „Nagyon örülünk, hogy ezúttal is el tudtuk hozni a fődíjat, hiszen évről-évre kiemelten foglalkozunk a gyűjtéssel, amint véget ér az aktuális aktivitás, már elkezdjük a gyűjtést a következő időszakra vonatkozóan.
Az igazgató asszony megemlítette azt is, hogy amiatt is nagyon jó ez a kezdeményezés, mert a flakonok gyűjtésében szinte az egész város részt vesz, így sikerült 2023-ban is több, mint 3000 flakont összegyűjteniük.
A kampány népszerűsége töretlen – évről-évre egyre több emberhez jut el a fenntarthatósági törekvés.
Visszatekintés az elmúlt évek eredményeire:
Évszám | Résztvevők száma | Összegyűjtött műanyag flakon | Nyertesek | Nyeremény | |
2016. | 10259 | 1110 kg | Kalocsa Eperföldi Általános Iskola | 1 000 000 Ft támogatás | |
2017. | 6139 | 785 kg | Gyöngyösi Tündérkert Tagóvoda | 1 000 000 Ft értékű újrahasznosított anyagokból készült játszótéri játékok | |
2018. | 11667 | 1705 kg | 1.helyezett: | 2 000 000 Ft értékű játszótér-felújítás | |
Albertfalvi Don Bosco Katolikus Általános Iskola és Óvoda | |||||
2. helyezett: | 200 000 Ft értékű Decathlon utalvány | ||||
Gyöngyös Város Óvodái Jeruzsálem Úti Tagóvodája | |||||
3. helyezett: | 100 000 Ft értékű Decathlon utalvány | ||||
Törökszentmiklósi Nyitnikék Tagóvoda | |||||
2019. | 16142 | 3120 kg | 1. helyezett: | 2 000 000 Ft értékű játszótér-felújítás | |
Gyöngyös Város Óvodái Jeruzsálem Úti Tagóvodája | |||||
2. helyezett: | 200 000 Ft értékű Decathlon utalvány | ||||
Egri Hunyadi Mátyás Általános Iskola | |||||
3. helyezett: | 100 000 Ft értékű Decathlon utalvány | ||||
Hajdúnánási Református Általános Iskola és Óvoda | |||||
2020/2021. | 12144 | 2100 kg | 1. helyezett: | 2 000 000 Ft értékű támogatás (játszótér, sportszer, higiéniás felszerelés – választható) | |
Hajdúnánási Református Általános Iskola és Óvoda | |||||
2. helyezett: | 200 000 Ft értékű sportszerutalvány | ||||
Egri Hunyadi Mátyás Általános Iskola | |||||
3. helyezett: | 100 000 Ft értékű sportszerutalvány | ||||
Tapolcai Kertvárosi Óvoda Hársfa Tagintézménye | |||||
2022. | 9552 | 1900 kg | 1. helyezett: | 2 000 000 Ft értékű támogatás (választható játszótér) | |
Egri Hunyadi Mátyás Általános Iskola | |||||
2. helyezett: | 200 000 Ft értékű sportszerutalvány | ||||
Gyöngyös Város Óvodái Epreskert Úti Tagóvodája | |||||
3. helyezett: | 100 000 Ft értékű sportszerutalvány | ||||
Újpesti Károlyi István Általános Iskola és Gimnázium | |||||
2023. | 10968 | 1100 kg | 1. helyezett: | 2 000 000 Ft értékű támogatás (választható játszótér építésre vagy technológiai fejlesztésre) | |
Hajdúnánási Református Általános Iskola és Óvoda | |||||
2. helyezett: | 200 000 Ft értékű sportszerutalvány | ||||
Tapolcai Bárdos Lajos Általános Iskola | |||||
3. helyezett: | 100 000 Ft értékű sportszerutalvány | ||||
Jeruzsálem Úti Tagóvoda |
Green Pledge – a tettek erejének védjegye
A Henkel Magyarország fenntarthatósági edukációs kampányaiért érdemelte ki tavaly a Green Pledge díjat, amit a környezetvédelmi és fenntarthatósági szempontok reklámozási gyakorlatban történő alkalmazásának jó gyakorlataként értékelt a szakmai zsűri. A rangos elismerés a „Játék egy zöldebb jövőért” promóciót is dicséri, hiszen a fenntarthatósági kampányok egyik fő eleme évek óta ez az aktivitás.
A fenntarthatóság mélyen beépül a Henkel stratégiájába. Szellemiségükkel, tudásukkal, termékeikkel és technológiáikkal emberek milliárdjainak életét szeretnék nap mint nap jobbá tenni és egy élhető jövőt formálni a következő generációk számára.