MNB Zöld Pénzügyi Díjat nyert az Allianz
A hagyományoknak megfelelően az MNB idén is a Nemzetközi Zöld Pénzügyi Konferenciáján adta át a fenntarthatósági témákban élenjáró pénzügyi intézményeknek szóló Zöld Pénzügyek Díjakat. A hatodik alkalommal megrendezett eseményen a Zöld Biztosító és Pénztár Díjat az Allianz Hungária Zrt. érdemelte ki. A díj elbírálásakor az MNB elsődlegesen az intézményeknél elérhető, fenntarthatósági (ESG) szempontokat érvényesítő alapokban kezelt vagyon mértékét vette figyelembe, melyben az Allianz Hungária kiemelkedően teljesít.
Az Allianz Hungária nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a fenntarthatósági szempontokat ne csak saját működése során vegye figyelembe, hanem integrálja azokat biztosítási és befektetési portfóliójába, legyen szó a termékfejlesztésről (például elektromos járművek biztosítása), a zöldátmenetet támogató megoldásokról (például napelem- és szélerőműparkok biztosítása), vagy éppen zöld befektetési alapok kínálatáról. A biztosító néhány hete indított el két sötétzöld eszközalapot, amelyek mögött olyan vállalatokba történő fenntartható befektetések állnak, amelyek környezeti vagy társadalmi célokat valósítanak meg, portfóliójukon keresztül ezáltal aktívan előmozdítva fenntarthatósági célok elérését. A világoszöld alapok szintén promotálják a környezeti vagy társadalmi szempontok érvényesülését, de nem feltétlenül kizárólagos céljuk a fenntarthatóság; alapvetően inkább a kibocsátó vállalatok felelős működését ösztönzik. Az utóbbi kategóriába tartozó eszközalapokban jelenleg megközelítőleg 29 milliárd forintot kezel az Allianz Hungária, amely a biztosító összes alapjában található nettó eszközérték 12,5 százalékát teszi ki.
A biztosítók a génjeikben hordozzák a fenntarthatóságot
„Az Allianz 134 évvel ezelőtt azzal a hivatással jött létre, hogy a kockázatok megfelelő kezelésével segítsen kiszámíthatóbbá és biztonságosabbá tenni ügyfelei, munkatársai és a társadalom egészének jövőjét, azaz a kezdetektől a fenntarthatóság jegyében működik” – hangsúlyozta az ünnepélyes díjátadón Bacsó Gergely, az Allianz Hungária vezérigazgatója. Az elmúlt időszakban egyre többen tapasztalhatták a saját bőrükön is, hogy a klímaváltozás milyen jelentős hatással van mind az egyénekre, mind a vállalkozásokra: veszélyezteti az emberek egészségét, otthonát és jövedelmét, míg a cégek esetében komoly kockázatot hordoz a fizikai eszközökre és az üzleti folytonosságra nézve. Magyarországon például rövid távon azzal, hogy a biztosítók viharokkal összefüggő kárrendezése a 2023-as és 2024-es nyári viharszezonban egyaránt meghaladta a tízmilliárd forintot, azaz az elmúlt két évben közel annyit fordítottak a viharkárok kifizetésére, mint a 2016-tól 2020-ig terjedő ötéves időszakban összesen. 2022-ben pedig több mint 40 milliárd forintot fizettek aszálykárokra a gazdáknak.
„Mindezek az események jelentős kihívások elé állítják a biztosítókat: proaktív lépéseket kell tennünk a kockázatok hatékony kezelése érdekében, és fokozott figyelmet kell fordítanunk a kockázatok mérséklésére és a megelőzésre” – vélekedett Bacsó Gergely. Hozzátette: – „Olyan megoldásokra van szükség, amelyek a fenntarthatóság széles spektrumát és aspektusait integrálják annak érdekében, hogy megvédhessük ügyfeleink és közösségünk értékeit és jövőjét.”
Nem véletlen, hogy az Allianz Csoport éghajlatváltozási stratégiájának egyik alapköve a klímaváltozással járó kockázatokra való tudatos felkészülés. Emellett a vállalatcsoport kiemelt figyelmet fordít ügyfelei aktív támogatására a klímaváltozásból fakadó károk és kockázatok csökkentésében, valamint célzott lépéseket tesz az alacsony szén-dioxid-kibocsátású gazdaság megteremtése érdekében. A cégcsoport tavaly szeptemberben tette közzé rendkívül ambiciózus átmeneti tervét, amely meghatározza azokat a köztes célokat, amelyeket 2030-ig meg kíván valósítani annak érdekében, hogy 2050-re elérhesse a nettó zéró üvegházhatásúgáz-kibocsátást saját befektetési portfóliójában, valamint a vagyon- és felelősségbiztosítási üzletágakban.
Bizalmat teremtünk a holnap számára
Noha a fenntarthatóságot a közvélemény nagy része hajlamos környezetvédelemként azonosítani, ez egy sokkal összetettebb, számos aspektust magában foglaló terület, melyet a biztosítóknak integrálniuk kell a döntéshozatali mechanizmusaikba, termékfejlesztési folyamataikba és az egész szervezeti működésükbe. A díjátadón Bacsó Gergely arról is beszélt, hogy az Allianz Hungáriánál már majdnem minden tizedik munkavállaló aktívan részt vesz a fenntarthatósággal és a zöld pénzügyekkel kapcsolatos feladatok ellátásában, akár pénzügyi, jogi, kockázatkezelési és -vállalási, termékfejlesztési, kárrendezési, operációtámogatási, marketing vagy éppen HR területen dolgozik. A vezérigazgató kitért a vállalat munkahelyi kultúrájában hangsúlyt kapó fenntarthatósággal összefüggő programokra és kezdeményezésekre is, amelyeket a jövőben az ügyfelek számára is ki szeretnének nyitni.
Az Allianz különös figyelmet fordít a társadalmi szempontokra, aktívan együttműködve munkavállalóival, ügyfeleivel, üzleti partnereivel, civil szervezetekkel és politikai döntéshozókkal. Ennek része a tudatos prevencióra ösztönző edukáció is – ami támogatást nyújthat az ügyfelek egyéni szintű kockázatkezelési helyzetének javításában –, valamint a pénzügyi szemléletformálás és az öngondoskodás fontosságának hangsúlyozása.
Bacsó Gergely inspirálónak nevezte a kiérdemelt díjat, amely megerősíti az Allianz Hungária csapatát abban a törekvésben, hogy még többet és még jobban tegyen mindannyiunk jövőjéért. Úgy fogalmazott: „Az Allianznál hiszünk abban, hogy a partnerségek ereje megsokszorozhatja fenntarthatósági hatásunkat, ezért azt reméljük, hogy egyre több partnerre és támogatóra találunk ezen az úton.”
Allianz wins MNB Green Finance Award
In line with tradition, at its International Green Finance Conference, MNB (Hungarian National Bank) presented the Green Finance Awards to financial institutions leading the way on sustainability issues. At the sixth edition of the event, Allianz Hungária Zrt. won the Green Insurance and Pension Fund Award. When judging the Award, the MNB primarily took into account the level of assets under management in ESG related funds available, where Allianz Hungária’s performance is outstanding.
Allianz Hungária places great emphasis on taking sustainability into account not only in its own operations, but also in its insurance and investment portfolio, whether it is product development (e.g. insuring electric vehicles), solutions to support green transition (e.g. insuring solar and wind farms) or even green investment funds. A few weeks ago, the insurer launched two dark green asset funds, which are backed by sustainable investments in companies that pursue environmental or social goals, thereby actively promoting sustainability objectives through their portfolios. The light green funds also promote environmental or social aspects, but do not necessarily have sustainability as their sole objective; rather, they encourage responsible behaviour by the issuing companies. Allianz Hungária currently manages approximately HUF 29 billion in the latter category of asset funds, which represents 12.5 percent of the net asset value of all funds of the insurer.
„Allianz was founded 134 years ago with a mission to help make the future of its customers, employees and society as a whole more predictable and secure by managing risks properly, and has been committed to sustainability from the very beginning,” said Gergely Bacsó, CEO of Allianz Hungária, at the award ceremony. In recent times, more and more people have experienced first-hand the significant impact climate change has on both individuals and businesses: it threatens people’s health, homes and incomes, while for companies it poses a serious risk to physical assets and business continuity. In Hungary, for example, in the short term, with insurers’ storm-related claims settlements exceeding HUF 10 billion in both the 2023 and 2024 summer storm seasons, nearly as much was spent on storm damage payments in the last two years as in the five-year period 2016-2020 combined, and more than HUF 40 billion was paid to farmers for drought damage in 2022.
„All these events pose significant challenges for insurers: we need to take proactive steps to manage risks effectively and pay increased attention to risk mitigation and prevention”, said Gergely Bacsó. He added: – „We need solutions that integrate the broad spectrum and aspects of sustainability in order to protect the values and future of our customers and our communities.”
It is no coincidence that one of the cornerstones of the Allianz Group’s climate change strategy is to consciously prepare for the risks associated with climate change. In addition, the Group is actively supporting its customers in reducing the damage and risks of climate change and is taking targeted action to create a low-carbon economy. Last September, the Group published its highly ambitious transition plan, which sets out the intermediate targets it aims to achieve by 2030 in order to reach net zero greenhouse gas emissions in its investment portfolio and in its property and liability insurance businesses by 2050.
Creating confidence for tomorrow
Although much of the public tends to identify sustainability as environmental protection, it is a much more complex, multi-faceted area that insurers need to integrate into their decision-making mechanisms, product development processes and overall organisational operations. At the award ceremony, Gergely Bacsó also said that at Allianz Hungária, almost one in ten employees is actively involved in sustainability and green finance, whether they work in finance, legal, risk management and underwriting, product development, claims, operations support, marketing or HR. The CEO also spoke about the sustainability-related programmes and initiatives that are emphasised in the company’s workplace culture and that they are looking to open up to customers in the future.
Allianz pays particular attention to social aspects, actively engaging with its employees, customers, business partners, NGOs and policy makers. This includes education to promote prevention awareness – which can help improve risk management for customers at an individual level – and to emphasise the importance of financial education and self-care.
Gergely Bacsó called the award inspiring, which strengthens the Allianz Hungária team in its efforts to do more and better for the future of all of us. He said:
„At Allianz, we believe that the power of partnerships can multiply our sustainability impact, and we hope to find more and more partners and supporters along the way.”