A kommunikáció szerepe: a kultúra részévé tenni a fenntarthatóságot – beszámoló a BCSDH kommunikációs munkacsoport üléséről
Mekkora a digitális karbon lábnyoma a kommunikációnknak? Milyen eszközök állnak rendelkezésre ennek csökkentésére? Hogyan tehet a kommunikáció a fenntarthatóságért? Mennyire önismereti kérdés a fenntarthatóság?
A jelenlévők social media fogyasztásának karbonlábnyom mérésével kezdődött a 2025. szeptember 23-án tartott munkacsoport ülés, ahol házigazdaként Váraljai Virág a MET Magyarország Marketing és kommunikációs vezetője köszöntötte a résztvevőket. Jakab Ákos a MET Green Division technlógiai és innovációs vezetője mutatta be a vállalatcsoport fenntarthatósági eredményeit.
Huszics György a CARBON.CRANE társalapítója és ügyvezetője adott betekintést a digitális karbonlábnyom csökkentés lehetőségeiről. Hodik Tiborral, a Progressive reklámügynökség ügyvezető partnerével, Huszics Györgygyel a CARBON.CRANE társalapító- igazgatójával és Pécsi Szabolccsal a HighVibes ügyvezető igazgatójával beszélgetett Márta Irén a kommunikáció szerepéről a fenntartható célok elérésében, az ebben rejlő személyes és egyéb kihívásokról.
![]() | ![]() |
A vállalati kommunikáció digitális karbonlábnyoma tudatos döntésekkel jelentősen csökkentkető. Egy-egy oldal karbonlábnyoma jelentősen függ attól, hogy mekkora képeket használunk, milyen formátumban, hányan látogatják az oldalt, de attól is, hogy mennyire karbontudatosan tároljuk adatainkat. A folyamatban kiemelkedő szerepe van az edukációnak.
A kerekasztal beszélgetésből kiderült, fontos, hogy a kommunikáció a fenntarthatóságról a cselekvés ösztönző tartományban kell hogy maradjon. Nem szabad, hogy az ökológiai bűntudat, vagy a megcsömörlés megbénítsa a cselekvést.