A három lábú szék a legstabilabb – Hogyan tud együtt dolgozni a vállalat, a franchise partner és a beszállító a körforgásos gazdaságért?

A hazai McDonald’s éttermeket üzemeltető Progress Étteremhálózat Kft. látta vendégül az idei második Körforgásos Gazdaság munkacsoport-találkozónkat június 11-én, melyet személyesen, illetve online is követhettek a Körforgásos Gazdaság Platform tagjai.

A munkacsoport-találkozón betekintést nyerhettünk a McDonald’s fenntarthatósági stratégiájába, a 2025-ös Circularity Gap Report legfőbb megállapításaiba, emellett megismerhettük a Master Good Kft. és a Progress Étteremhálózat Kft. körforgásos megoldásait és a fenntarthatóságot is előtérbe helyező beszállítói kapcsolatok jellemzőit.

A találkozó felvezetéseként Szabó Judit kommunikációs és fenntarthatósági vezető bemutatta, hogy hogyan tud a McDonald’s pozitív hatást gyakorolni az emberekre és a bolygónkra. Kiemelte, hogy a körforgásos gazdaságot támogató megoldások közül a felelős és fenntartható alapanyag-használat, valamint a hulladékgazdálkodás kiemelt eleme a vállalat fenntarthatósági stratégiájának.

Dr. Bartha-Horváth Bálint, a CBRE szenior fenntarthatósági tanácsadója idén is ismertette a legfrissebb Circularity Gap Reportot. 2025-ben a makrogazdasági trendek mellett a jelentés kiemelten foglalkozott a körforgásos gazdaság indikátoraival, 23 alindikátor alakulását találhatjuk meg az anyagban. A jelentésből kiderül, hogy bár kis lépéseket tettünk előre, a globális körforgásosság még mindig visszafelé halad az egyre növekvő anyaghasználat miatt. A friss adatok azt mutatják, hogy a tavalyi 7,2%-hoz képest a globális anyagáramlások mindössze 6,9%-a tekinthető körforgásosnak. A jelentés fontos megállapítása még, hogy önmagában az újrahasznosítás nem oldja meg a problémát: ha csak újrahasznosítunk minden hulladékot, és nem veszünk vissza az anyagfelhasználásból, kb. 25%-ra lehetne növelni a körforgásos anyaghasználatot (CMU).

„A csirke leheletén kívül mindent tudunk hasznosítani.” – hallhattuk Szabó Attila innovációs és fenntarthatósági menedzsertől, aki a Master Good Kft. körforgásos modelljét részletekbe menően mutatta be. A vállalat erőfeszítéseinek köszönhetően a Master Good lett az első olyan vállalat a világon, amely 2015-ben megkapta a McDonald’s Flagship Farm program által tanúsított elismerést.

A találkozó zárásaként Márta Irén, a BCSDH igazgatójának moderálásával kerekasztal-beszélgetéssel folytatódott az esemény Dr. Cselényi Tibor, a Progress Étteremhálózat Kft. szenior minőségügyi és termékfejlesztési vezetőjének és Szabó Attilának részvételével a sikeres beszállítói együttműködésekről. A McDonald’s partnerkapcsolatai a háromlábú szék stratégiáján alapulnak. Vallják, hogy bármelyik fél (vállalat, franchise partner, beszállító) csak úgy tud fejlődni, ha mindenki fejlődik. A magas szintű partnerkapcsolatok alapja a kölcsönös előnyök, a közös értékek, és a folyamatos magas minőség.

Köszönjük támogatóinknak!