Lehet közös szemléletformáló élmény egy karbontudatos rendezvény? – beszámoló a kommunikációs munkacsoport üléséről
Az esemény egyes elemei milyen mértékben járulnak hozzá annak karbonlábnyomához? Milyen előzetes kommunikációval lehet csökkenteni az ételmaradékot? Hogyan lehet a program része a vonattal utazás a helyszínre? Hogyan ösztönözzük a tudatosabb viselkedésre résztvevőket? Gond-e, ha az eseményen az egyes ételek elfogynak? Szóróajándék helyett élmény?
Hodik Tibor a Progressive reklámügynökség vezetője és az esemény házigazdája és Szilágyi Artúr a WWF vállalati éghajlatvédelmi szakértője tartott workshopot a karbontudatos rendezvényszervezés részleteiről a BCSDH kommunikációs munkacsoport tagjainak.
Mivel a rendezvények karbonlábnyomának 70-80%-a függ közlekedéstől és catering-től, így erre a két területre mindenképpen érdemes nagy hangsúlyt helyezni. De nagy kérdés, hogy hogyan lehet itt bevonni a résztvevőket, hogy ne legyen hiányérzetük a parkolóhelyek hiánya, a kisebb ételválaszték, az elmaradt nyomtatott anyagok miatt.
Egy tudatos rendezvény és egy „semmi nem számít” rendezvény között akár 250% is lehet a különbség a karbonlábnyomban. Az ilyen közösen elért eredmények utólagos kommunikációja növelik az elégedettséget és segíthetnek a tudatosításban. Így lehet teljes a szemléletformálás teljes.
Minél több olyan eseménnyel találkoznak a résztvevők, amely ezen elveknek megfelel, annál inkább elfogadottá és normává válhatnak.
A munkacsoport ülésen a Natura Hill Vendégház és Étterem húsmentes és zöldségalapú kísérleti falatkáit kóstolhatták.