50 százalékkal nőtt a Tescóban a tudatos táplálkozást támogató friss élelmiszerek választéka

Ismét bővítette tudatos táplálkozást támogató termékválasztékát a Tesco. Ezúttal a termékkörbe tartozó friss élelmiszerek kínálata nőtt átlagosan 50 százalékkal. Az áruházlánc elsősorban a hozzáadottcukor-mentes termékeinek körét szélesítette, valamint több olyan magyar vállalkozással is együttműködést kezdeményezett, melyek termékeivel a vegán élelmiszerek választékát növeli. A Tesco célja, hogy minél több hazai termékkel segítsen vásárlóinak egészségesebben élni.

50 százalékkal bővült a Tescónál a tudatos táplálkozást támogató friss élelmiszerek kínálata. A bio, fehérjedús, vegetáriánus és vegán, mentes, valamint szénhidrát-, só- és zsírcsökkentett termékek körén belül a legnagyobb mértékben a hozzáadott cukrot nem tartalmazó kínálat fejlődött tovább.  Becsült adatok szerint 2021-ben Magyarországon a 20 és 79 év közötti felnőtt lakosság 7 százalékát érintette a cukorbetegség, míg a prediabétesznek megfelelő csökkent glükózintoleranciával (IGT), illetve emelkedett éhomi vércukorral (IFG) a magyarok további 3,5, illetve 3,8 százaléka küzd. Így egyre többen figyelnek oda a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége által is ajánlott egészséges étrendre, amely többek között a hozzáadott cukrok kerülését tanácsolja.

Az áruházlánc vásárlói a Tesco sajátmárkás termékei között is számos tudatos táplálkozást támogató élelmiszert találnak. Laktózmentes termékek között tejeket, sajtokat, szendvicskrémeket, joghurtokat és tejfölt is kereshetnek a vásárlók Tesco márkanév alatt. Az áruházlánc vegán és vegetáriánus kínálatát is fejleszti: sajátmárkás humusz, félkész vegán ételek és tofuk mellett már vegán kókuszgurt is szerepel a kínálatban.

 

A Tesco Free From és Tesco Plant Chef márkanevek alatt forgalmazott termékek közül az idei Mentes-M versenyen összesen 7 nyert el díjat. A megmérettetésen többek között díjazták a Tesco Free From gouda sajtot, őszibarack-mangó ízű joghurtot, kukorica- és rizslisztes spagettit, étcsokis–földimogyorós–pisztáciás szeletet és többmagvas gluténmentes szeletet, valamint a Tesco Plant Chef csicseriborsóból és szezámmagból készült krémjének petrezselymes avokádópépes és aszaltparadicsom-pépes verzióját.

 

„Tavaly amellett köteleztük el magunkat, hogy 2025-ig háromszorosára növeljük a növényi alapú húshelyettesítők értékesítését, miközben az egyéb vegán termékeket is egyre többen keresik. Így több új hazai szállítóval is megállapodtunk, köztük olyan kis manufaktúrákkal, mint a Bioorganik, a 827Market, a Vegan Grill, a Vega-Farm vagy az All In Natural Food, akinek köszönhetően immár 137 százalékkal több friss vegán élelmiszer közül válogathatnak vásárlóink. Örömmel tapasztalom, hogy velünk együttműködve a hazai gyártók egyre nagyobb számban fejlesztenek olyan termékeket, melyekkel egyszerre több táplálkozási igényt is lefednek. Főként a desszertek kategóriájában kaphatók ilyen termékek a Tescóban, amelyek laktózmentesek, egyben vegánok és hozzáadott cukrot sem tartalmaznak” – tette hozzá Kámán Tamás, a Tesco Magyarország beszerzési igazgatója.

 

Az új szállítók termékei révén többek között vegán sonka, felvágottak, virslik grill- és gabonakolbászok kerültek a hűtőpultokba, de számos új desszert, szendvicskrém vagy félkész étel is gazdagítja a kínálatot, a szójaalapú termékek helyett pedig a borsóalapú húshelyettesítők kerültek előtérbe a Tescónál.

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?