A Grundfosnál az egészségbiztonság az első, utána következik csak az üzlet

A Grundfos továbbra is fenntartja a még novemberben tavaszról visszavezetett vagy ősszel újonnan bevezetett járványügyi intézkedéseket, melyek egyszerre biztosítják a munkavállalók egészségének védelmét és a vállalat gazdasági stabilitását és melyekkel csökkenthetjük a koronavírus terjedésének kockázatát gyáraink területén.

Az intézkedések továbbra is kiterjednek a munkába jutás fázisától a hazautazásig; egyebek mellett törekszünk a buszjáratok bővítésére, korlátoztuk az öltözők használatát, home base területeket határoztunk meg, melyek között az átjárást a lehető legkisebbre csökkentettük, megbeszéléseink létszámát maximalizáltuk 10 főben és a maszkviselés a saját home base elhagyásakor kötelező. Folyamatos és fokozott a fertőtlenítő takarítás. Ahol lehetséges, az irodai dolgozók azóta is otthoni munkavégzést folytatnak, akik pedig műszakban dolgoznak a gyárakban, a be-és kiléptetés szétválasztásával biztosítjuk, hogy a különböző műszakok fizikailag ne vagy a lehető legkevesebbet találkozzanak egymással. A kritikus operatív és gyártástámogató munkakörökben A-B munkavállalói csoportokat alakítottunk ki az üzletmenet-folytonosság biztosítása érdekében.

A téli leállást követően, úgy döntöttünk, hogy minden munkába visszatérő GMH dolgozót teszteltünk, hogy mindannyian megbizonyosodhassunk arról, hogy biztonságban folytathatjuk a munkát gyárainkban. Minden munkatársat az első munkanapján COVID19 antigén gyorsteszttel teszteltünk. A kollégák hozzáállása is támogatta a folyamatot, valamint a csapat, akik a felkészülést-lebonyolítást-kivitelezést segítették, is szuper munkát végzett. Az eredmény, hogy a tesztelt majdnem 1900 kolléga közül mindössze 0,04% lett pozitív, köszönhető annak is, hogy betartjuk a szükséges intézkedéseket otthon és a gyáron belüli is.

Február hónaptól rendszeres COVID19 tesztelést végzünk, dolgozóink havi 20%-ának tesztelése a cél. Ez az intézkedés is a járvány terjedésének a megelőzését, a vállalat működési stabilitását szolgáló második fontos lépés volt a januári tömeges tesztelés után. Minden tesztelésre előre kiválasztott területekről és munkakörökből jelölünk kollégákat.

A Grundfos Magyarország 2000 óta van jelen hazánkban, tatabányai és székesfehérvári telephelyein közel 2300 munkatárssal. A vállalat életében az elmúlt 20 évben folyamatosan jelen van a társadalmi szerepvállalás, együttműködés helyi közösségekkel, és Családbarát mentorvállalatként pedig szívesen osztjuk meg jógyakorlatainkat különböző fórumokon és mutatjuk meg, hogy mi, hogy csináljuk.

Február elején a megváltozott munkaképességű kollégák foglalkoztatása kapcsán egy sajtótájékoztatón, az Emberi Erőforrások Minisztériuma felkérésének örömmel eleget téve, Szundy Olivér tatabányai telephelyvezetőnk mondta el, hogy milyen értéket képvisel nálunk a fogyatékkal élő kollégák munkája, hogy nélkülük megállna az élet a gyárban. A lehetőséget megragadtuk és kihasználtuk arra is, hogy elismert Fogyatékosság-barát munkahelyként, a kormány törekvéseit támogatva, másoknak jó példát mutatva ösztönözzünk további munkáltatókat megváltozott munkaképességűek foglalkoztatására.

A házasság hetében a Család-Karrier, egyensúly – online kerekasztal beszélgetésen olyan vállalatok vezetői meséltek a náluk alkalmazott gyakorlatokról, melyek családbarát vállalattá tették őket. A Grundfost, Udvar Csaba, Ügyvezető Igazgatónk képviselte, aki ezen a fórumon is arról beszélt, hogy nálunk az emberközpontúság alapvető érték és hogy számos családbarát intézkedéssel, lehetőséggel igyekszünk megoldást nyújtani és segíteni munkatársainkat, hogy könnyebb legyen megoldani a mindennapokat.

2021.02.11-én mindkét telephelyünkön, Székesfehérváron és Tatabányán is, az országos Babazászló kampány mellett voksolva, elhelyezésre kerültek a babazászlók. A kezdeményezés fő üzenete, hogy „Szülessenek meg a kívánt és tervezett gyermekek”, ezzel a Grundfos is szívesen azonosul, hiszen egyetértünk a mozgalom hitvallásával, miszerint a gyermek és a család érték, ezért is igyekszünk mi is olyan lehetőségeket biztosítani számotokra, melyekkel megkönnyíthetjük a munka és magánélet közti egyensúly fenntartását. Jelenleg a GMH 2271 munkatársának több, mint 1300 14 év alatti gyermeke van.

2021.02.19-én a Három királyfi, Három királylány mozgalom, balansz programjának köszönhetően előadóként vehettünk részt egy online meetup-on, ahol a témakör a munkáltatói nyári táborok volt. Tapasztalatainkat oszthattuk meg más munkáltatókkal országszerte, hiszen a Grundfos 2017 óta szervez saját nyári tábort, az első 3 évben még külső partner segítségét használva a lebonyolításhoz, tavaly azonban már teljes egészében saját szervezéssel sikerült megoldani és biztosítani ezt a lehetőséget kollégáink számára.  8 héten keresztül 408 gyermeket tudtunk vendégül látni a táborban, ahol önkéntes alapon dolgozóinkat is bevontuk a tábor programjaiba (volt, aki kézműves foglalkozást, volt aki játékos környezetvédelmi foglalkozást, és voltak akik saját élethelyzetükből kiindulva érzékenyítő előadásokat tartottak). Felelősnek érezzük magunkat, hogy dolgozóink körében egyensúlyban legyen a munka és magánélet és célunk a táborral, Családbarát mentorvállalatként, továbbra is az, hogy kollégáink a gyermekeiket biztonságban tudva, nyugodt körülmények között végezhessék napi munkájukat.

Vállalatunk vezetőségéből még tavasszal megalakult operatív vezetői csapat azóta is heti rendszerességgel ülésezik és beszélik át az aktuális teendőket, szabályokat, döntéseket. Dolgozóinkat folyamatosan tájékoztatjuk, továbbra is őszintén és nyíltan beszélünk velük a kialakult helyzetről. Az ő hozzáállásuk, rugalmasságuk példaértékű, amiért nem lehetünk elég hálásak.

Minden Grundfos-osnak köszönjük a kitartását, együtt sikerülni fog!

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?