A Shell, nemrég kiadott tanulmánya szerint az LNG mint üzemanyag használata a szállítmányozásban 2040-ig 142 millió tonnával csökkentheti az üvegházhatású gázok kibocsátását
A Shell februárban megjelent tanulmánya szerint a cseppfolyós földgáz (LNG) jelentős lehetőséget rejt magában, hogy tisztábbá és gazdaságosabbá tegye a szállítmányozási üzemanyag-ellátást, és csökkentse a hajók és nehéz tehergépjárművek által kibocsátott üvegházhatású gázok mennyiségét.
A “Cseppfolyós földgáz – Új üzemanyag a hajók és teherautók számára? – Tények, trendek és perspektívák” című LNG tanulmányt a Shell készíttette a German Aerospace Centerrel (Német Légügyi és Űrkutatási Központ, DLR) és a Hamburgi Műszaki Egyetemmel (TUHH) együttműködve, ezzel járulva hozzá a zöldebb üzemanyagokról szóló széleskörű vitához.
2040-ig világszerte 6 000 nagyméretű, LNG-meghajtású hajóval, az EU-ban pedig 480 000 LNG-meghajtású teherautóval számolva, a szállítmányozásból adódó üvegházhatást okozó gázok mennyiségét 132 millió tonnával lehetne csökkenteni, illetve – a motortechnológiától függően – 4,5 millió tonnával a nagy teherbírású közúti szállításban. A teherautók esetében a bio-LNG 30%-os bekeverési aránya további 20%-os csökkenést tenne lehetővé. Jelenleg a teljes németországi szállítmányozási szektor hozzávetőlegesen 166 millió tonna üvegházhatású gázt termel.
„Nagy lehetőséget látunk az LNG felhasználásában a szállítmányozás területén, különösen a nagy energiaigényük miatt viszonylag magas üzemanyag-felhasználású konténerszállító hajók esetében. Másrészt pedig az utasszállító hajók még inkább úttörő szereppel bírnak. A tengeri hajók üzemanyagaként jelenleg használt nehézolaj LNG-vel való kiváltása jelentős kibocsátási előnyöket eredményezne” – mondta Dr. Jörg Adolf, a Shell németországi vezető közgazdásza.
A Nemzetközi Energia Ügynökség (NEÜ) előrejelzése szerint 2040-ig kétharmadával nő majd a nemzetközi gázkereskedelem, és ennek a növekedésnek a 80%-át az LNG fedi majd le. Míg napjaink gázfogyasztásának az LNG nagyjából 8-9%-át teszi ki, ez az arány 2040-ig körülbelül 14%-ra nő majd.
A közúti szállítmányozásban az LNG elsősorban a nehéz tehergépjárművek (NTG) számára jelent tisztább és gazdaságosabb alternatívát. Előre vetítve napjaink trendjeit 2040-ig, ezeknek a járműveknek a száma az EU-ban 307 000-rel fog nőni, így 2,76 millió lesz belőlük. 480 000 NTG (17%) rendelkezik majd LNG motorral és helyettesíti a 11,5 milliárd liternyi dízelfogyasztást mással.
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!