„Pink Október” kampány új szintre emeli a Henkel Magyarország Kft. társadalomban betöltött szerepét

Országos dm-drogerie markt partneri kooperáción keresztül hívta fel a figyelmet a mellrák elleni küzdelem és otthoni önellenőrzés fontosságára a Henkel Magyarország Kft. A vállalat 2023 októberében nemcsak felhívta a DM fogyasztók figyelmét az évenkénti mellrákszűrés jelentőségére, de lehetőséget adott négy nagy magyar városban a fogyasztóknak, ultrahangos szűrővizsgálatra is. Emellett a promóció ideje alatt összegyűlt jelentős összeggel támogatta az Uzsoki Utcai Kórház az Emlőrák Gyógyításáért Alapítványát. A Pink Október promóció a Trade magazin „Év promóciója 2024” verseny két díját is kiérdemelte: Non-food kategória I. helyezett és CSR különdíjas lett. 

Az egész világ októberben rózsaszínbe borul, amely a hagyományosan a mellrák elleni küzdelem hónapja. Világszerte évente körülbelül 1 millió áldozatot követelő betegség megelőzésére és gyógyítására számtalan kezdeményezés jött létre és megannyi neves vállalat állt az ügy mellé. Sajnos még mindig rengeteg nő nincs tisztában az évenkénti szűrés fontosságával, mely preventív módon segítené a kialakuló félben lévő, vagy már kialakult ciszták, daganatok diagnosztizálást és az egyéb a betegég egészégügyi vonzataira, időben reakció képes választ adni.

A Henkel Magyarország Kft. 2023-ban kitűzte céljául, hogy új szintre szeretné emelni a társadalomban betöltött szerepét, és mivel a termékportfóliója leginkább a nőket célozza meg, így elköteleződött amellett, hogy októberben a vállalati fókusz minél rózsaszínebbé váljon és értéket teremtsen a fogyasztók számára.

A kampány ideje alatt 3 millió forintnyi adomány gyűlt össze, mellyel Az Emlőrák Gyógyításáért Alapítványt sikerült támogatni. Az alapítvány főként a magyarországi emlőrákkutatás, -gyógyítás fejlesztésével, a témával foglalkozó szakemberek, szervezetek tömörítésével és támogatásával, a nemzetközi együttműködési lehetőségek feltárásával foglalkozik.

A „Pink Október a Henkellel” kampány során 251 nőt tudtunk ultrahangos mellvizsgálattal megszűrni október 4 hétvégéjén, Budapesten, Nyíregyházán, Győrben és Szegeden. Mindemellett vállalaton belül is minden telephelyünkre biztosítottunk szűrőbuszt októberben 1-1 alkalommal, hogy minden munkavállalóink is részt vehessen ebben az kezdeményezésben, és felhívjuk őket az évente szükséges szűrés fontosságára. Ezzel a lehetőséggel még jobban kiszélesítettük a Henkel által biztosított munkavállalói egészség és jóllét juttatások körét.

A kampány folyamán 3 fő pillért vettünk alapul, amely során szerettük volna elérni a fogyasztókat és munkavállalóinkat. Első sorban az edukációra fektettünk nagy hangsúly bolti és online kommunikációs eszközök segítségével. Mely alatt egy rejtett kérdést fogalmaztunk meg, ami így hangzott „EMLÉKEZTETŐ: Ugye nem felejtettél elmenni az éves rákszűrésre?”. A kampány második pillére az alapítványi támogatás és adományozás volt. A promóció keretein belül minden egyes Henkel Magyarország Kft. által forgalmazott termék megvásárlásával az Emlőrák Gyógyításáért Alapítványt támogatták a dm-drogerie marktban vásárló fogyasztók. És a harmadik pillére a kampánynak az ingyenes ultrahangos mellvizsgálat – fogyasztók és munkavállalók számára – biztosítása volt. 2023-ban igen sikeresnek könyveltük el a kampányt a megannyi pozitív visszajelzésnek köszönhetően. Így 2024-ben, a tavalyi évben kapott visszajelzések segítségével, célunk megismételni a „Pink Október a Henkellel” kampányunkat.