Új tagvállalatunk: Lidl Magyarország
A Lidl Magyarország az élelmiszer kiskereskedelem egyik meghatározó szereplője. A Szlavikovics Zita által irányított vállalat kiemelt figyelmet fordít a fenntarthatóságra, a környezetvédelemre és az etikus működésre, mindezek mellett fontos számára az egyre szigorúbb EU-s szabályozásoknak való megfelelés is.
Fenntarthatósági stratégiáját a „Jó a bolygónak, jó az embereknek, jó Önnek” alapelvek mentén alakította ki, amely hat fókuszterületet ölel fel: biodiverzitás védelme, klímavédelem, erőforrások megőrzése, egészség támogatása, etikus működés és párbeszéd. A Lidl országokon átívelő célja, hogy 2050-re elérje a nettó zéró kibocsátást teljes ellátási láncában, beleértve a Scope 3 kibocsátásokat is. Ezek azok a területek, ahol a vállalat teljes kibocsátásának több mint 90 százaléka keletkezik. A klímavédelmi célkitűzések eléréséhez a vállalat szoros együttműködést folytat partnereivel, és a legnagyobb beszállítói számára, akik a termékekkel kapcsolatos kibocsátások (Scope 3) 75%-áért felelősek, előírja, hogy 2026-ig határozzák meg saját klímacéljaikat a Science Based Targets keretein belül.
A fenntarthatósági törekvéseket nemcsak a stratégiai célok, hanem konkrét eredmények is alátámasztják. A Lidl Magyarország rendszeresen közzéteszi nemzeti szintű fenntarthatósági jelentését, amelyek a GRI Szabvány alapján készülnek. Az első kettő a GRI Core opció, legutóbbi pedig már az in accordance with GRI szerint készült, ami a 2022–2023-as gazdasági éveket fedi le.
A vállalat további célja a körforgásos gazdálkodás előmozdítása, az élelmiszer-hulladék csökkentése vagy a kritikus nyersanyagok tanúsítottan fenntartható forrásból származó beszerzése is. Emellett az emberi jogok tiszteletben tartása és a munkahelyi egészség és biztonság is kiemelt szerepet játszik működésükben.
A Lidl tagságával aktívan kíván hozzájárulni a BCSDH közösségéhez, megosztva jó gyakorlatait és további tudást szerezve a körforgásos gazdálkodás, kibocsátáscsökkentés és biodiverzitás területén.