Továbbképzés (upskilling) és a mesterséges intelligencia
„Mi elsődlegesen a lehetőséget látjuk a mesterséges intelligenciában. Alkalmazásával olyan feladatokat tudunk automatizálni, amelyek korábban jelentős emberi erőforrást igényeltek. Az így felszabaduló munkaerő kapacitását tudjuk más, magasabb hozzáadott értéket és megbecsülést jelentő feladatokra átcsoportosítani. Ezzel nőhet a lojalitás, amely jelentős a munkavállalók megtartásában.”
Guy Libot, vezérigazgató
Cég neve:
K&H Csoport
Megvalósítás éve:
2022 óta
Célterületek:
Oktatás és képzés
A program célja:
A K&H Csoport legfontosabb erőforrásának munkatársait tartja. Hiszünk abban, hogy az ő magas szintű tudásuk sikerünk fontos része. Éppen ezért a humán erőforrás menedzsment minden területén igyekszünk a munkavállalók elvárásainak és a vállalat igényeinek összehangolását támogató környezetet teremteni.
Elkötelezettek vagyunk abban, hogy jövőálló képességek fejlesztésével őrizzük meg munkatársaink szakmai és piaci értékét. A mesterséges intelligencia térnyerése ebben teremt számunkra is új lehetőségeket.
A program intézkedései, vállalásai:
A K&H a hazai bankszektor meghatározó innovátora, ahol számtalan élenjáró informatikai fejlesztési feladattal lehet találkozni.
2018 óta a K&H Bank egyre több fiókja vált például pénztár nélkülivé. Emellett a K&H 2022 őszén indította útjára mobilbankjában Kate-t, a mesterséges intelligencia alapú digitális pénzügyi asszisztenst, amely nem egészen egy év alatt olyan szintre fejlődött, hogy 2023 végétől már szóbeli utasítás alapján is képes tranzakciókat végrehajtani. Kate-et az ügyfelek 10 százaléka már havi rendszerességgel használja.
Ugyanakkor ezen folyamatok hatására több területen is az ott dolgozó munkatársaink feladatköre jelentősen átalakult.
A K&H Csoport elkötelezett a személyes fejlődés lehetőségének megteremtésére munkatársaink számára, ezért az ezeken a területeken dolgozó kollégáink továbbképzése, magasabb hozzáadott értékkel rendelkező munkafolyamatokra való átképzése (upskilling) kiemelt célunk.
Több projektünkben is kiemelt szerepe van az üzleti terület és az IT együttműködésének. Ezekben a folyamatokban korábban adminisztrációs kollégáink ún. process menedzserré léphetnek elő, akik ismerik az üzleti folyamatot, és segítenek ezt lefordítani az informatika nyelvére.
A folyamat végén ők végzik az ellenőrzését is annak érdekében, hogy a programozás megfelelően működjön.
A program hatása és eredménye:
Habár még a folyamat elején tartunk, elmondhatjuk, hogy munkatársaink továbbképzése révén nagyobb lehetőségünk nyílik a magasabb hozzáadott értékkel rendelkező üzleti folyamatokra fókuszálni.
Kapcsolódó linkek:
K&H Csoport fenntarthatósági jelentés 2023
Kapcsolódó kulcsszavak:
upskilling, AI