„Az UniCredit hisz a fiatalokban. A Re-Power Your Future! programmal azt kívánjuk elősegíteni, hogy Európa következő generációja kiaknázhassa a benne rejlő lehetőségeket. A méltányosabb és igazságosabb társadalom iránti elkötelezettségünk jegyében olyan oktatási lehetőségekben való részvételt kínálunk a fiataloknak, melyek hozzásegíthetik őket a sikeres iskolai tanulmányokhoz, a megfelelő szakmaválasztáshoz, és ezáltal ahhoz, hogy kontinensünk következő nemzedékeként prosperáló jövőt építhessenek.”

Tóth Balázs, elnök-vezérigazgató

 

 

Cég neve:

UniCredit Bank Hungary Zrt.

Megvalósítás éve:

2023-2026

Célterületek:

Esélyegyenlőség, Oktatás és képzés

A program célja:

 

A társadalmi egyenlőtlenségek csökkentésének kulcsa a minőségi oktatás, ami képessé teszi az egyént a boldogulásra, és előkészíti az utat egy igazságosabb és méltányosabb társadalom felé. Hiszünk a fiatalokban rejlő lehetőségekben, ezért a Re-Power Your Future! oktatási programmal elősegítjük az Európa következő generációjában rejlő lehetőségek kiaknázását.

Programunk 2023-2026 között, három, egymásra épülő fázisban kínál lehetőségeket a 11-18 éves diákok bevonódásának növelésére azokban az iskolákban, ahol a legnagyobb a lemorzsolódás kockázata. Erősítjük a motivációjukat, a tanulás iránti elkötelezettségüket és segítjük őket abban, hogy a számukra legmegfelelőbb pályát válasszák.

 

A program intézkedései, vállalásai:

 

Programunk 2023-2026-ig 300 magyar iskola 31.000 diákját kívánja bevonni, növelni a fiatalok motivációját, tanulás iránti elkötelezettségét és segíteni őket abban, hogy a számukra legmegfelelőbb pályát megtalálhassák. Figyelmet szentelünk a hátrányos helyzetű régióknak, ahol a társadalmi egyenlőtlenségek csökkentésében az oktatásnak kiemelt a szerepe. Programunkat nagy tapasztalatú partnerrel, a Junior Achievement Magyarországgal valósítjuk meg.

A program fókuszterületei:

  • Iskola: korai iskolaelhagyás elleni küzdelem
  • Munkaerőpiac: foglalkoztathatóság javítása
  • Felsőoktatás: Egyetemi végzettség megszerzésének ösztönzése

A program 3 egymásra épülő fázisból áll:

Az 1. (Inspire) szakaszban együttműködést alakítunk ki a megcélzott iskolákkal, a speciális nevelési igényű gyermekekkel foglalkozókkal külön is, bevonjuk a pedagógusokat. A hátrányos helyzetű gyermekeknek iskola utáni foglakozásokat kínálunk. Interaktív foglakozások, alapkészségeket fejlesztő workshopok, roadshow-k keltik fel a diákok figyelmét. A megcélzott iskolákban gazdasági, pénzügyi és vállalkozói készségeket fejlesztünk, pályaorientációs napokat tartunk, saját fejlesztésű e-learning anyagok alapján interaktív tanórákon veszünk részt, inspiráló beszélgetéseket tartunk önkéntesekkel, köztük banki kollégákkal is.

A második (Prepare) szakaszban fókuszba kerül a szakmaválasztás, a munkavállalói és a vállalkozási területbe egyaránt betekinthetnek a diákok. Az előbbi irányt karrierfelkészítő programok, interjúelőkészítések és szimulációk, állás „árnyéknapok”, vállalati szakmai látogatások színesítik. A vállalkozói irányt a vállalkozási készségek fejlesztését szolgáló innovációs táborok és vállalati innovációs események, diákvállalkozási versenyek gazdagítják.

A harmadik (Succeed) fázisban mentori programban, állás „árnyékhétben” vehetnek részt a diákok,  vállalati gyakorlattal és (felügyelet mellett) céges projektekbe való bevonással bővül a program.

 

A program hatása és eredménye:

 

A 2023/2024-es tanévben az 1. fázisban résztvevő iskolák és diákok bevonása történt meg. A motivációs események, versenyek, nyári táborok, pénzügyi-vállalkozási rendezvények az 1. év végére 50 iskolát és 5.000 fiatal érnek el. Az 1. szakaszba a következő tanévben újabb 50 iskola és 5.000 diák lép, míg a 2. szakaszba 20 iskola és 1500 diák lép be.

A program társadalmi hatásai:

  • egyenlő oktatási lehetőségek javulása háttértől és helyzettől függetlenül,
  • a veszélyeztetett fiatalok körében a lemorzsolódás csökkenése, az iskolai jelenlét és az iskolai hovatartozás érzésének javítása.

 

Kapcsolódó linkek:

 

UniCredit Foundation Annual Report 2023

2023 Integrated Report (unicreditgroup.eu)

 

Kapcsolódó kulcsszavak:

 

Re-Power Your Future!, oktatás, esélyegyenlőség, lemorzsolódás, pályaválasztás

 

„Az idén 75 éves OTP Bank a következő évtizedekben is piacvezető pénzügyi szolgáltató lesz Magyarországon, sőt, a Kelet-Közép-európai régióban. Annak érdekében, hogy ügyfeleinkkel együtt tudjunk sikeresek lenni, jelentős erőfeszítéseket teszünk a hazai pénzügyi kultúra fejlesztéséért. Programjaink érdemi hatással vannak a jövő generációira, évente több tízezer fiatal szemléletét és érdeklődését tudjuk úgy alakítani, ami tudatosságot, tájékozottságot és igényességet eredményez a saját pénzügyeikben. Nemzeti érdek, hogy a mai diákok az anyagi öngondoskodásra hajlandó és arra képes állampolgárokká váljanak, és az OTP Bank vezető szerepet vállal ebben a küldetésben is.”

Csányi Sándor, vezérigazgató

 

 

Cég neve:

OTP Bank Nyrt.

Megvalósítás éve:

2012 óta

Célterületek:

Oktatás és képzés, Fogyasztói szemléletformálás

A program célja:

 

Az OTP Bank évek óta prioritásként kezeli, hogy támogassa és előrelendítse a lakosság pénzügyi ismereteinek bővítését, hozzájáruljon a pénzügyi kultúra fejlesztéséhez. Kiemelt céljaink között szerepel az edukáció és a pénzügyi tudatosság növelése. A minél szélesebb és hatékonyabb elérés érdekében saját alapítványunkkal önállóan és más szervezetekkel közös együttműködések révén is teszünk a pénzügyi tudatosságért.

 

A program intézkedései, vállalásai:

 

Szerteágazó edukációs tevékenységünk alapvető, banki termékekhez kapcsolódó edukatív tartalmak készítése mellett kiemelkedő szerepet játszik a pénzügyi ismeretek bővítésében az OTP Fáy Alapítvány is, amely évente közel harmincezer fiatal gazdasági és pénzügyi tudását gazdagítja ingyenes és gyakorlatorientált tréningjein és digitális képzésein.

Az Alapítvány célja a fiatalok jövőtudatos gondolkodásának, ezen belül kiemelten a pénzügyi kompetenciáiknak a fejlesztése. A pénzügyi tudatosság erősítése, a gazdasági ismeretek bővítése mellett karriertervezés és pályaorientáció, fenntarthatóság, valamint a sikeres élethez fontos szociális kompetenciák területén is nyújt képzéseket általános- és középiskolások, illetve fiatal felnőttek számára.

Edukációs programunk részeként a finn Kokoa, a Finn Nemzeti Oktatási Ügynökséggel szorosan együttműködő intézet kiváló minősítését is elnyerő OK Oktatási és Innovációs Központ élményszerűen, a legmodernebb módszerekkel és eszközökkel biztosítja a tanulást a pénzről, gazdaságról, gazdálkodásról. A térségben egyedülálló intézményként 2012-ben indult a magyar köznevelés szempontjából is mérföldkőnek számító program, melyet a több mint 25 éves szakmai tapasztalattal rendelkező OTP Fáy Alapítvány irányít. Azóta a budapesti oktatóközpont mellett a jövőtudatosságra nevelő programok Nyíregyházán, illetve Moldovában leánybankunkkal együttműködésben is elérhetőek.

Mitől egyedülálló az intézmény?

  • Évről évre egyre több diákhoz, 2023-ban harminchétezer tanulóhoz jut el Magyarországon az OTP Bank által támogatott, ingyenes pénzügyi és gazdasági képzés. A képzések célja a szemléletformálás és a tudatosság növelése a pénzügyek vagy épp a karriertervezés terén.
  • Tréningszerű, a diákok saját élményeire épülő inspiratív oktatási modulokat használunk.
  • Az ország különböző pontjairól érkező csoportok oktatása mellett általános és középiskolákba utazó oktatói hálózat segíti, hogy a képzések minél szélesebb körhöz eljussanak.
  • Több mint 100 tematikában online tréning érhető el.

A tudatosságnövelés érdekében több, mint 10 éve évente publikáljuk az OTP Öngondoskodási Indexet. Ez a felmérés megmutatja, hogy a takarékosság (öngondoskodás) milyen szerepet tölt be az emberek hétköznapjaiban.

A kutatás eredményei ráirányítják a figyelmet a pénzügyi edukációban előttünk álló feladatokra. Az öngondoskodás fontosságának népszerűsítése érdekében kommunikációs kampányt is indítottunk, és többek között az előtakarékosság és a túlfogyasztás problémáira is felhívtuk az emberek figyelmét.

 

Az OTP Bank az adományozást a pénzügyi kultúra részének tekinti és új szintre kívánja emelni a digitális adományozás innovatív megoldásával, ami ügyfeleink számára lehetőséget teremt a mikroadományozásokra, és összeköti az adományozót az adományozottal. Ügyfeleink számára az adományozás a hétköznapok része lehet, mert mindennapi banki ügyeik intézése közben, pár gombnyomással támogathatnak különböző civil kezdeményezéseket és alapítványokat – akár közvetlenül itt a honlapon, akár az internet- és mobilbankban vagy ATM-einken bankolva, vagy a Simple alkalmazással történő fizetéskor. Egyedülálló digitális adományozóplatformunk azok számára is lehetőséget teremt a segítségnyújtásra, akik egyszerre csak egy kisebb összeget tudnak adni a rászorulóknak.

Bankunk a pénzügyi kultúra fejlesztését a jövőbe való befektetésként kezeli, ennek érdekében alkottuk megy az OTP Csoport pénzügyi tudatosság startégiáját, amellyel célunk, hogy a pénzügyeikben kiigazodó, magabiztos és tudatos ügyfeleink megfelelő pénzügyi döntéseiket önállóan tudják meghozni, és olyan pénzügyi termékekkel rendelkeznek, amik a céljaikat legjobban támogatják. Ennek érdekében új szolgáltatásaink fejlesztéseinél, kommunikációnkban a társadalom valós élethelyzeteire reagálva nyújtunk támogatás és törekszünk ezeken keresztül a témára irányítani a figyelmet és attitűdváltozását elérni.

 

A program hatása és eredménye:

 

2023-ban több mint 37.000 fő vett részt képzésen, ami 27 százalékos növekedést jelent egy év alatt. Az eredmény a közoktatási és egyetemi partneri kör bővítésének, az együttműködések kiterjesztésének, továbbá az e-learning képzések fejlesztésének és a jelenléti tréningek népszerűségének köszönhető. A felnőttképzésben résztvevők száma közel megháromszorozódott, míg az ifjúsági képzést végzettek száma 14 százalékkal emelkedett. Az ifjúsági e-learning tananyagokat elvégzők száma közel egynegyedével emelkedett. Az ifjúsági képzésekre továbbra is leginkább középiskolások jelentkeznek.

 

Kapcsolódó linkek:

 

OTP Bank | Pénzügyi kultúra

 

Kapcsolódó kulcsszavak:

 

pénzügyi kultúra

 

„Az MVM Csoport számára kiemelkedő jelentőséggel bír a fenntarthatósági szempontoknak való megfelelés. Az energiaellátásban betöltött meghatározó szerephez és gazdasági súlyhoz ugyanis kiemelkedő felelősség is társul, ezért elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy a tulajdonossal, ügyfeleinkkel és partnereinkkel együttműködve olyan megoldásokat találjunk, amelyek hazai és nemzetközi üzleti érdekeinket, valamint a szélesebb társadalmi és nemzeti érdekek érvényesítését is szolgálják. Ez a cél csak képzett és elkötelezett munkatársak bevonásával érhető el, ezért képzési programjainkban kiemelt hangsúlyt fektetünk az ESG és a fenntarthatósági ismeretekre.”

Mátrai Károly, vezérigazgató

 

 

Cég neve:

MVM Csoport

Megvalósítás éve:

2024 óta

Célterületek:

Oktatás és képzés

A program célja:

 

Az MVM Csoport fontosnak tartja munkavállalóinak környezettudatos, fentarthatósági témákkal kapcsolatos edukációját, illetve az ESG témakörökben az érzékenyítését.

Téma iránti elkötelezettség jegyében játékosított digitális képzést indítottunk a munkatársak tudatos és felelősségteljes fenntarthatósággal kapcsolatos viselkedési kultúrájának fejlesztése érdekében.

 

A program intézkedései, vállalásai:

 

A képzési tartalomban kiemelten kezeljük az MVM működésének megítélését befolyásoló témakörök hangsúlyozását és munkatársi felelősség bemutatását. Egyes kiemelten fontos résztémák vonatkozásában – antikorrupció, etika, környezetvédelem – különálló, részletes képzések állnak a munkavállalók rendelkezésére. A tudás rögzítése érdekében a munkavállalók éves rendszerességgel frissítő képzéseken vesznek részt.

A tartalom folyamatosan elérhető, és a munkavállalókat időszakos kampányok, nyeremény játékok ösztönzik az elvégzésére. A magyar nyelven induló programot a későbbiekben angol, illetve cseh nyelven is elérhetővé fogjuk tenni. A képzés oklevél szerzéssel zárul, illetve célunk, hogy a játékban résztvevők tudjanak csatlakozni faültetéssel foglalkozó szervezethez, aminek eredményeként minden játékot végző nevében egy valós fa ültetése valósul meg.

A tananyag a vezetői felelősségvállalás jelentőségét a vezetők számára elérhetővé tett differenciált tartalommal hangsúlyozza. A képzésben résztvevők 9 pályán haladva az elméleti edukáció mellett tevékenység fókuszú viselkedésre ható feladatokkal dolgozzák fel a témát.

Az alábbi kötelezően elvégzendő témakörökben történik érzékenyítés:

  1. Az ESG koncepcionális háttere
  2. Az Európai Zöld Megállapodás
  3. Felelős vállalatirányítás
    • MVM Csoport Etikai kódexe
    • Környezetvédelmi előírások és belső szabályzatok
    • MVM Csoport Antikorrupciós politikája
    • Mindezek kiterjesztése a teljes értékláncra
    • Helyi közösségek bevonása, támogatása
  4. Jelentéstételi kötelezettségek (EU Taxonómia, NFRD, CSRD, CSDD)
  5. Felelős finanszírozás, zöld finanszírozási konstrukciók, MVM zöld kötvénye
  6. MVM ESG stratégiája

A szabadon bejárható játékban az alábbi témák edukálása történik:

  • Üvegházhatás
  • Klímaváltozás
  • Biodiverzitás
  • CSRD – vezetőknek választható
  • ESG a vállalatban- vezetőknek választható
  • ESG-ahogy a bőrünkön érezzük – munkavállalók szemszögéből

 

A program hatása és eredménye:

 

Az ESG témát átfogóan feldolgozó, gemifikált anyag elérhető minden Success Factors képzési modullal rendelkező szellemi munkakörben foglalkoztatott munkatársnak. Ennek megfelelően közel 10 000 kolléga (a munkavállalók több mint 50%-a) vehet részt a magas interaktivitású játékban.

 

Kapcsolódó linkek:

 

ESG oktatás az MVM Csoportban

MVM Csoport Integrált ESG Jelentés 2023

 

Kapcsolódó kulcsszavak:

 

ESG oktatás

 

„Mi elsődlegesen a lehetőséget látjuk a mesterséges intelligenciában. Alkalmazásával olyan feladatokat tudunk automatizálni, amelyek korábban jelentős emberi erőforrást igényeltek. Az így felszabaduló munkaerő kapacitását tudjuk más, magasabb hozzáadott értéket és megbecsülést jelentő feladatokra átcsoportosítani. Ezzel nőhet a lojalitás, amely jelentős a munkavállalók megtartásában.”

Guy Libot, vezérigazgató

 

 

Cég neve:

K&H Csoport

Megvalósítás éve:

2022 óta

Célterületek:

Oktatás és képzés

A program célja:

 

A K&H Csoport legfontosabb erőforrásának munkatársait tartja. Hiszünk abban, hogy az ő magas szintű tudásuk sikerünk fontos része. Éppen ezért a humán erőforrás menedzsment minden területén igyekszünk a munkavállalók elvárásainak és a vállalat igényeinek összehangolását támogató környezetet teremteni.

Elkötelezettek vagyunk abban, hogy jövőálló képességek fejlesztésével őrizzük meg munkatársaink szakmai és piaci értékét. A mesterséges intelligencia térnyerése ebben teremt számunkra is új lehetőségeket.

 

A program intézkedései, vállalásai:

 

A K&H a hazai bankszektor meghatározó innovátora, ahol számtalan élenjáró informatikai fejlesztési feladattal lehet találkozni.

2018 óta a K&H Bank egyre több fiókja vált például pénztár nélkülivé. Emellett a K&H 2022 őszén indította útjára mobilbankjában Kate-t, a mesterséges intelligencia alapú digitális pénzügyi asszisztenst, amely nem egészen egy év alatt olyan szintre fejlődött, hogy 2023 végétől már szóbeli utasítás alapján is képes tranzakciókat végrehajtani. Kate-et az ügyfelek 10 százaléka már havi rendszerességgel használja.

Ugyanakkor ezen folyamatok hatására több területen is az ott dolgozó munkatársaink feladatköre jelentősen átalakult.

A K&H Csoport elkötelezett a személyes fejlődés lehetőségének megteremtésére munkatársaink számára, ezért az ezeken a területeken dolgozó kollégáink továbbképzése, magasabb hozzáadott értékkel rendelkező munkafolyamatokra való átképzése (upskilling) kiemelt célunk.

Több projektünkben is kiemelt szerepe van az üzleti terület és az IT együttműködésének. Ezekben a folyamatokban korábban adminisztrációs kollégáink ún. process menedzserré léphetnek elő, akik ismerik az üzleti folyamatot, és segítenek ezt lefordítani az informatika nyelvére.

A folyamat végén ők végzik az ellenőrzését is annak érdekében, hogy a programozás megfelelően működjön.

 

A program hatása és eredménye:

 

Habár még a folyamat elején tartunk, elmondhatjuk, hogy munkatársaink továbbképzése révén nagyobb lehetőségünk nyílik a magasabb hozzáadott értékkel rendelkező üzleti folyamatokra fókuszálni.

 

Kapcsolódó linkek:

 

K&H Csoport fenntarthatósági jelentés 2023

 

Kapcsolódó kulcsszavak:

 

upskilling, AI

 

„A budapesti Continental Ipar 4.0-ás mintagyárban kiemelten figyelünk, hogy a legfejlettebb technológiai megoldásokat alkalmazzuk a jövő biztonságos mobilitásának megteremtéséért. De felelős munkáltatóként az is küldetésünk, hogy kollégáinknak megfelelő munkahelyi légkört, esélyegyenlőséget teremtsünk, versenyképes juttatások mellett. Continental Health Index dolgozói felmérésünk ebben nyújt számunkra nagy segítséget, hiszen ezzel kapunk egy pillanatképet munkavállalóink állapotáról, eredményeire alapozva pedig olyan intézkedéseket hozhatunk, melyek segítik a dolgozói elköteleződés növelését.”

Dapsy Zoltán, ügyvezető igazgató

 

 

Cég neve:

Continental Automotive Hungary Kft.

Megvalósítás éve:

2023-2025

Célterületek:

Foglalkoztatás, Munkavállalók jólléte, Oktatás és képzés, Munkaegészség és -biztonság (Health and Safety)

A program célja:

 

Napjainkban az autóiparban is kiemelt figyelmet kell fordítani a munkavállalók egészségére és jóllétére. A Continental számára különösen fontos egy olyan üzleti megoldás kidolgozása, amely növeli a dolgozók elégedettségét és termelékenységét, miközben csökkenti a hiányzások és a fluktuáció arányát.

A társadalmi változások, mint például a munka-magánélet egyensúly fontossága, tovább erősítik a program létjogosultságát és sikerességét. Ebben a társadalmi és piaci környezetben a CHI egy olyan innovatív kezdeményezésként jelent meg, amely javítja a munkavállalók egészségi állapotát és egyben növeli a vállalat versenyképességét és fenntarthatóságát, és hozzájárul a hosszú távú üzleti sikerhez.

 

A program intézkedései, vállalásai:

 

A CHI egy olyan pilot projektként indult 2023-ban, ahol többet nyújtunk a dolgozóinknak a törvény által előírtaknál. A fejlődési lehetőségeket feltérképezve egy olyan programtervet állítottunk össze, mellyel dolgozóink jóllétét nagymértékben támogatni tudjuk. A kérdőív kiértékelése során fény derült arra, hogy milyen programokban lennének érdekeltek, ezáltal is elősegítve munkánkat és az akció fókuszának meghatározását.

 

Intézkedéseink:

  • Relaxációval kapcsolatos programok: Belső coach csapat*, Csocsó*, Well-being Nap, Céges juttatások (AYCM, Medicover, Lyra well-being), Masszázs.
  • Mentális egészséggel kapcsolatos programok: Kiégés elleni előadás, Stresszmenedzsment tréning*, Pszichoszociális kockázatértékelés.
  • Egészséges táplálkozással kapcsolatos programok: Őstermelői piac, Egészséges menü.
  • Mozgással kapcsolatos programok: Sportkampány*, 5 perc torna, Edzések a gyárban.
  • Ergonómiával kapcsolatos programok: Tanácsok a helyes szék-asztal pozícionáláshoz, Ergonómiai kiselőadás, Ergonómiai elemzések és fejlesztések a gyártósorokon.

 

Az eredmények értékelése során azonosítottuk az erősségeket és a fejlődési potenciálokat. A fejlődési lehetőségeket figyelembe véve készítettünk egy átfogó akciólistát. Az intézkedések implementálásának ütemezését is elkezdtük, melyből néhányat meg is valósítottunk (pl. Sportkampány). Az akciók hatékonyságának mérése érdekében 2025-ben tervezzük a kérdőív alkalmazásának ismétlését.

A CHI több szempontból is közvetlenül illeszkedik a fenntarthatósági és CSR stratégiánkhoz, melyek egyben az elérni kívánt célokat is magukba foglalják:

  • Munkaerő egészségének megőrzése,
  • Munkavállalói elégedettség növelése,
  • Pozitív vállalati kultúra erősítése,
  • Fenntarthatóság és felelősségvállalás,
  • Költséghatékonyság.

 

A program hatása és eredménye:

 

A program eredményeit egy támogató szoftverrel részletesen elemeztük, mely rendkívül széleskörű kiértékelést tesz lehetővé, és aminek segítségével célzott intézkedéseket határozhattunk meg. Ezen akciók bevezetése jelenleg is folyamatban van.

A program a budapesti Continental teljes telephelyét, kb. 2500 főt érint.

 

Kapcsolódó linkek:

 

 

Kapcsolódó kulcsszavak:

 

munkahelyi egészség, jóllét