Biztonságos és környezettudatos szerződéskötés a Coface-nál
Folyamataink felülvizsgálata és fejlesztése alapvető gyakorlat a Coface-nál. A digitális technológia által nyújtott lehetőségeket figyelemmel kísérjük, és az előremutató ötleteket – melyek segítenek bennünket a fenntarthatósági célok elérésében – igyekszünk beépíteni mindennapi működésünkbe.
Ennek jegyében indult együttműködésünk a DocuSign-nal, a tavalyi év végén. A szolgáltató által kínált automatizált, elektronikus dokumentumküldési és nyomon követési rendszer integrálásával jelentősen csökkentettük a korábbi folyamat környezetterhelését, valamint kényelmesebbé és gördülékenyebbé tettük ügyfeleink számára a szerződéskötést. A rendszer egy óriási előnye viszont pont a jelenlegi, kihívást jelentő helyzetben mutatkozott meg, hiszen lehetővé tette, hogy biztonságosan, akár otthonról is tudjunk szerződni partnereinkkel, ezáltal megóvva ügyfeleink és munkavállalóink egészségét.
A digitális szerződéskötés bevezetése környezettudatossági szempontból alapvető volt cégünk számára. A francia anyacég kezdeményezését követve a közép-kelet-európai leányvállalatok közül elsőként váltottunk az elektronikus aláírásra. Ahogy a lenti ábra is mutatja, a bevezetés óta 3 641 kilogramm papírt, 81 273 liter vizet, 8 192 kg szén-dioxidot és 537 kilogramm szemetet* „spóroltunk meg”, ennyivel sikerült csökkenteni a cégcsoport ökológiai lábnyomát az új rendszer használatának köszönhetően.
A fenti számok talán még jobban értelmezhetőek, ha egy kicsit hétköznapibb megközelítést alkalmazunk a mérésre. A DocuSign riportja alapján 25 fát mentettünk meg, egy ¾-ig megtöltött medencényi vizet spóroltunk, valamint két autó szén-dioxid kibocsátásával, és nyolc láda szeméttel kevesebb terhet róttunk a környezetünkre.
*A projektben részt vevő 19 leányvállalat adataival számolva, a DocuSign rendszer becslése alapján, amely a borítékok számát, az egy borítékban küldendő oldalak számát, és a címzettek számát veszi alapul a kalkulációhoz.
A rendszert az első időszakban cégcsoporton belüli dokumentumküldésre használtuk, majd 2020 elejétől tettük elérhetővé ügyfeleink számára is. Ezáltal az elmúlt időszakban háromszorosára nőtt az elektronikusan kiküldött dokumentumok száma. Ez részben a járványhelyzet által támasztott új követelményeknek is betudható, ugyanakkor azt tapasztaljuk, hogy partnereink rendkívül pozitívan értékelik a kezdeményezést, melynek segítségével közösen tehetünk egy biztonságosabb, élhetőbb jövőért.
A világ egyik vezető kintlévőség-biztosítójaként, a fenntartható fejlődés biztosítása a Coface cégcsoport egyik alappillére. Több mint 70 éves tapasztalatunkkal és szakmai tudásunkkal támogatjuk ügyfeleinket kockázatkezelési döntéseik meghozatalában, valamint kereskedelmi ügyleteik biztosításában, ezáltal lehetővé téve számukra a biztonságos és fenntartható gazdasági fejlődést.
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!