Támogató partnerség minden helyzetben

A HEINEKEN Hungária felelős vállalatként saját tevékenységén túl egyéb eszközökkel is népszerűsíti a fenntarthatóság fontosságát a vendéglátóiparban

 A világ legnagyobb élelmiszeripari cégei – részben a fogyasztók nyomására – egyre komolyabb fenntarthatósági vállalásokat tesznek. Ennek a trendnek minden jel szerint a járvány csak újabb lendületet adott: nem csak az agrárium és az FMCG-szektor vállalatai igyekeznek egyre többet és többet tenni a globális klímaváltozás lelassításáért, hanem a vásárlók is egyre inkább arra ösztönzik a cégeket, hogy támogassák a helyi közösségeket, szorítsák vissza a szükségtelen kibocsátásokat és a lehető legkisebbre csökkentsék ökológiai lábnyomukat.

A HEINEKEN globális vállalatként olyan impozáns célkitűzéseket fogalmazott meg, mint az, hogy a csoport 2030-ra átáll a karbonsemleges termelésre, 2040-re pedig a teljes ellátási lánc tekintetében is zéró kibocsátást produkál. A HEINEKEN csak 2018-ban több mint 130 megújulóenergia-projektet hajtott végre, köztük megépítették a világ tíz legnagyobb napelemes sörfőzdéjét. 2030-ban a célkitűzések szerint az árpa és komló teljes felhasznált mennyisége fenntartható forrásból származik majd, megvalósul a kibocsátott szennyvíz 100 %-os tisztítása, a nem újrahasznosított hulladék mennyisége pedig nullára csökken a termelés során.

A sörgyártó Magyarországra vonatkozóan is fontos vállalásokat tett, és számos mintaprojekttel bizonyította elkötelezettségét a fenntarthatóság iránt – nem csak fogyasztói, hanem a vendéglátásban, illetve a gasztronómia területén dolgozó partnerei számára is. A nagyüzemi sörgyárak közül a HEINEKEN Hungária elsőként kezdte meg a PET-palackos termék kivonását portfóliójából, így már 2021-ben is csak üveges, hordós és végtelenszer újrahasznosítható csomagolású HEINEKEN-italokkal találkozhattak a vásárlók. Ezzel évi 200 tonna műanyagtól mentesítik a környezetet.

Fenntarthatósági kérdésekben a HEINEKEN Hungária nemcsak az aktuális törvényi szabályozás előírásait követi, hanem saját vállalati vízióját, céljait, fenntarthatósági törekvéseit szem előtt tartva proaktívan cselekszik.

Így volt ez, amikor 3 évvel ezelőtt – az Ökumenikus Segélyszervezettel karöltve – belevágtak abba a projektbe, amelynek eredményeképpen már idén karácsonykor a boltok polcain lehetnek azok a Soproni 1895 prémium lager sörök, amelyek magyar – kastélyosdombói – komlóval készülnek. A Somogy megyei régióban ma már 13 hektáron található komlóültetvény, amely úgy ad munkát és esélyt a helyi lakosoknak, hogy közben a fenntarthatósági szempontok mindvégig kiemelt jelentőségűek maradnak. Hiszen a HEINEKEN Hungária egyik kiemelt magyarországi célja, hogy hosszú távon a lehető legmagasabbra emelje a helyi beszerzés arányát: a szállítási útvonalak lerövidítése ugyanis a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésének egyik leghatékonyabb módja.

A törvényi szabályozást megelőzve és a fogyasztói igényeket felismerve már 2019-ben elkezdtek dolgozni azon is, hogy műanyagpoharakról – magyarországi beszállítótól származó és ökológiailag lebomló – papírpohárra váltsanak. Ezekből a kémiai beavatkozás nélkül készülő, mindennemű szennyezőanyagtól mentes, teljesen komposztálható és újrahasznosítható poharakból eddig 895 ezer darab érkezett meg a vállalat 450 partneréhez, bevezetését pedig országszerte mintegy ezer helyszínen tervezi a HEINEKEN Hungária. A közeljövőben a tervek szerint akár 3 millió papírpohár is bekerülhet a hazai vendéglátóhelyekre, ami megközelítőleg 10 millió műanyagpoharat válthat ki.

Gyorsan és minden támogatást megadva reagált a vállalat a koronavírus-járvány által sújtott vendéglátósok nehéz helyzetére is: a megrendelt, ám a lezárások miatt a gyorsan romló, felhasználhatatlan sörkészleteket visszagyűjtötték a partnerektől, és azok egy részéből fertőtlenítőszert, ún. „sertőtlenítőt” gyártottak.

 A HEINEKEN Hungária felelős vállalatként saját tevékenységén túl egyéb eszközökkel is szeretné népszerűsíteni a fenntarthatóság fontosságát a vendéglátóiparban és a gasztronómiában is. Idén első alkalommal hirdette meg sajtódíjpályázatát, amely a debütáló évben azokat az újságírókat, bloggereket, vloggereket, média szakembereket ismeri el, akik munkájukkal a felelős és fenntartható gasztronómiát és vendéglátást is népszerűsítik. Ahhoz, hogy a fenntarthatósági alapelvek betartása idővel minden vállalkozónál valóban belső indíttatású és magától értetődő legyen, nagy szükség van azoknak a kezdeményezéseknek a reflektorfénybe állítására, amelyek bemutatják a legjobb gyakorlatokat, inspirálva másokat. Az első, a tervek szerint azonban hagyományőrző jelleggel meghirdetett HEINEKEN Hungária Sajtódíj nyerteseit 2022 elején hirdetik ki.

 

 

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?