Stabil az érdeklődés a Generali EnterPRIZE programja iránt – idén 127 pályázat érkezett

A kis- és középvállalkozások hazai és európai uniós szinten is a gazdaság egyik alappillérét jelentik, ezért kiemelt jelentősége van annak, hogy a szektor hatékonyan küzdjön meg a gazdasági válság okozta nehézségekkel. A kkv szektor működésében a fenntarthatóságra is egyre nagyobb hangsúly kerül: stabil érdeklődés mellett az idei pályázatok száma 127 volt. Idén júniusban pedig kiderül, melyik három vállalat lesz a három kategória győztese a Generali EnterPRIZE idei programjában.

 

Fenntarthatóság: egyre nagyobb szerepet kap a hazai vállalatok és a lakosság életében

A környezettudatosság – az, hogy megnézzük, pontosan honnan származik az általunk vásárolni kívánt termék, valamint az, hogy tisztában legyünk a fenntarthatósággal kapcsolatos fogalmakkal – egyre inkább a mindennapok része. A Generali Biztosító az év eleji reprezentatív kutatásában arra volt kíváncsi, mennyire számít a környezettudatosság a 18-65 közötti lakosság számára a vásárlások alkalmával: a válaszadók 74 százaléka számára lényeges szempont a fenntarthatóság, és figyelembe veszik ezt a tényezőt is. Az sem meglepő, hogy a fiatalabb korosztálynak többet jelent a fenntarthatóság: míg a 18-29-es korcsoportban a válaszadók 79 százaléka számára volt ez a tulajdonság mérvadó egy termék vásárlásakor, a 30-39 közöttieknél ez az arány 69 százalék. Emellett a munkahely megválasztáskor is fontos szempont a fenntarthatóság, hiszen bekerült az álláskeresők lényeges kritériumai közé: a válaszadók 63 százaléka igyekszik figyelembe venni azt is, hogy leendő munkahelyének szívügye legyen ez az irány.

 

Fontos a szakmai támogatás

A kkv-k fenntarthatósági felzárkóztatásához az EU-s országok kormányzatai és a szabályozó hatóságok mellett többek között a nagyvállalatok és a pénzügyi intézmények is nagymértékben hozzájárulhatnak. E célból hívta életre az EnterPRIZE névre keresztelt, nemzetközi vállalkozásfejlesztő és szemléletformáló programját a Generali Csoport 2021-ben, amelyhez a Generali Biztosító is csatlakozott. A Generali idén is meghirdette EnterPRIZE fenntarthatósági pályázatát a KKV-k körében munkavállalói jólét, környezetvédelem, illetve a mikroközösségek iránti felelősségvállalás kategóriákban. A program évről évre egyre sikeresebb: a tavalyi kategóriagyőztesek között szerepel a Karma Pécsi Kesztyű is – a vállalatot idén év elején a fél világ megismerhette Rihanna ikonikus kesztyűjének köszönhetően.

A pályázatok elbírálásánál kiemelt szempont a fenntarthatóság, valamint a technikai megvalósíthatóság. A nyerteseket az EnterPRIZE program szakmai együttműködő partnerei, többek között Márta Irén, a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért szervezet igazgatója és Kamasz Melinda, a Növekedés.hu hírportál főszerkesztője, valamint a Generali vezetői választják ki. A kategóriák nyertesei egyenként bruttó 5 millió forintos támogatásban részesülnek a pályázat keretében benyújtott programjuk megvalósításához.

Az EnterPRIZE program tavaly ősszel elnyerte a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) díját a Fenntarthatósági szemléletformálás kategóriában, a vezető női díjat pedig Pinczés Marianna, a Virgin Oil Press tulajdonosa érdemelte ki – 2021-ben ez a vállalkozás lett az EnterPRIZE program győztese a „mikrokörnyezet iránti felelősségvállalás” kategóriában.