Önkéntes munkatársakkal is segítette a Tesco az Élelmiszerbank tavaszi élelmiszergyűjtő kampányát
A Tesco évek óta már nemcsak helyszínnel és adományozóként, hanem önkéntes munkával is támogatja a Magyar Élelmiszerbank Egyesület tartósélelmiszer-gyűjtő kampányát. Az egyre növekvő rászorulói igények miatt a kezdeményezés idén először tavasszal is elindult, így a segítségre most még nagyobb szükség volt, mint valaha. Május 12-én és 13-án országszerte közel 100 Tesco áruházban várták a zöld mellényes önkéntesek – beleértve a Tesco kollégáit is – a vásárlók élelmiszer-adományait, köztük tésztát, konzerveket, szószokat, bébiételt, édességeket.
A nélkülözők számának emelkedését látva az Élelmiszerbank idén először tavasszal is megszervezte jótékonysági akcióját, melynek során az elmúlt évek adventi időszakában rendre 250 ezer kilónyi tartós élelmiszert gyűjtött össze. Tavaly karácsony előtt a vásárlók a hétvégi gyűjtés minden percében 30 rászoruló ünnepi csomagjához elegendő élelmiszert adtak össze, ehhez 93 tonna adomány a Tesco áruházakból érkezett és jutott el onnan 140 intézményhez, illetve szociális központokhoz, köztük például egy Pest megyei alapítványhoz, ahol enyhén, illetve középsúlyosan értelmi sérült fiatal felnőttek élnek.
„Az Élelmiszerbank immár 10 éves stratégiai partnereként ezúttal is kérdés nélkül csatlakoztunk a felhíváshoz 98 üzletünkkel. Habár kereskedőként minden tőlünk telhetőt megteszünk az élelmiszerre fordítható kiadások csökkentéséért, sajnos így is vannak olyanok, akiknek az ilyenkor összegyűjtött rizs, készétel vagy tartós tej nélkülözhetetlen segítséget jelent, sok rászoruló pedig csak az adományok révén kóstolhat csokoládét vagy kekszet. Arra biztattuk ezért vásárlóinkat, hogy május 12-én és 13-án gondoljanak a nehéz helyzetben lévőkre is, és bevásárláskor tegyenek plusz tartós élelmiszert a kosarukba, majd adják le azt a kasszáink mellett lévő gyűjtőpontokon. Itt olyan tescós kollégákkal is találkozhattak, akik a nélkülözők sorsát a szívükön viselve önkéntesként is segítettek a kezdeményezés megvalósításában” – mondta Hevesi Nóra, a Tesco magyarországi kommunikációs vezetője.
Ahogy Csík János, a békéscsabai Tesco hipermarket áruházvezető-helyettese fogalmazott ezzel kapcsolatban: „A Tesco számtalan esetben biztosított helyszínt az Élelmiszerbank adománygyűjtéseihez, és az utóbbi években már a munkatársak is csatlakozhatnak, hogy részvételükkel is támogassák az adománygyűjtő csapat munkáját. Több alkalommal önkénteskedtem én is, és a vásárlóktól kapott pozitív visszajelzés mindig megerősített abban, hogy amikor csak tehetem, részt vegyek az eseményeken. Nehéz szavakba önteni az érzést, amit ilyenkor tapasztal az ember, mindenesetre öröm látni, hogy milyen sokan átérzik a rászorulók helyzetét és önzetlenül segítenek.”
A Tesco vásárlói az adományaikkal közvetlenül a környezetükben élő nehéz sorsú embereket segíthették. Az összegyűjtött élelmiszereket az Élelmiszerbank az egyes áruházak környéken működő karitatív szervezetek közreműködésével juttatja el a nélkülözőkhöz.