Áttérés a fenntartható működésre
Az építőipar globálisan a szén-dioxid kibocsátás mintegy 40%-ért felelős, amiből 12% a kivitelezések, míg 28% az üzemeltetés során keletkezik. Ezért az ebben a szektorban működő vállalatoknak nagy a felelősségük az élhetőbb jövő alakításában. Magyarországon az iparágunkban elsőként döntöttünk immár két éve úgy, hogy stratégiánkban a környezeti, gazdasági és társadalmi vonatkozású fenntarthatósági alapelvek elsőbbséget élveznek a döntéshozatalban éppúgy, mint az operatív napi munkában.
Scheer Sándor, vezérigazgató
Cég neve:
Market Csoport
Megvalósítás éve:
2021-től
Célterületek:
Vállalati stratégia
A program célja:
Tisztában vagyunk azzal, hogy az építőipar az egyik legnagyobb CO2-kibocsátással és környezetiterheléssel rendelkező szektor, így intézkedéseinknek kulcsszerepe van egy élhető jövő kialakításában.
Magyarország meghatározó magasépítő vállalatcsoportjaként célul tűztük ki, hogy a fenntarthatóságot is beépítjük működésébe.
A Market Csoport vezetősége 2021 során hagyta jóvá a vállalat első fenntarthatósági stratégiájának fókuszterületeit, melynek mentén biztosítani szeretnénk a fenntarthatósági alapelvek érvényesülését a döntéshozatalban és az operatív napi munkában egyaránt.
Célunk, a fenntarthatóbb működés kialakítása, a társadalmi értékteremtés, és a meglévő fenntarthatatlanságok minimalizálása cégcsoport szinten.
A program intézkedései, vállalásai:
A vállalati fenntarthatóság nagyon komplex, teljes vállalatot érintő stratégiai és működési folyamat, de lépésről lépésre, kitartó munkával hosszútávon a Market értéket tud teremteni nemcsak a cégcsoportnak, hanem az ügyfeleinek és a társadalom egésze számára is.
A Market első ESG-felmérése feltárta azokat a működési területeket, ahol a cég már jelenleg is aktívan tesz a fenA vállalati fenntarthatóság nantarthatóság elősegítése érdekében, de rámutatott azokra a szegmensekre is, ahol teljesítménye egyelőre még elmarad a saját maga számára állított magas sztenderdektől.
Az azonosított fókuszterületek egy része olyan tevékenységeket fed le, melyek eddig is kiemelt figyelmet kaptak. A fenntarthatósági stratégiát a vállalaton belül működő szakterület felbontotta 34 cselekvési tervre, melyek előrehaladását negyedévente felülvizsgálja.
Terveink között szerepel, hogy:
- 30 százalékkal csökkentjük 2019-hez képest a közvetlen és közvetett módon előálló üvegházhatásúgáz-kibocsátást 2025-re,
- az építőanyag-használatában is a fenntarthatóbb megoldásokat vezetjük be,
- csökkentjük az építkezéseken a vízhasználat mértékét,
- a biológiai sokszínűség védelmében a megrendelők által kért famennyiségeknek a kétszeresét ültetjük el a cég saját költségén
megszüntetjük a nemek közti bérkülönbségeket, - évi 30 órát biztosítunk képzésre a dolgozóik számára,
- beszállítóinkat pedig terveink szerint 2025-től fenntarthatósági kritériumok mentén is értékeljük.
A program hatása és eredménye:
34 célkitűzésünk legtöbbjének teljesítésével időarányosan jól haladunk, előrehaladásunkat negyedévente felülvizsgáljuk.
Kapcsolódó linkek:
https://www.market.hu/_projects/market/uploads/docs/85/hu/6565b1315181bmarket-esg-2022-jelente%CC%81s.pdf
Kapcsolódó kulcsszavak:
#ESG