Karbonsemleges repülőtér lett a Budapest Airport

A 300-nál is több Európában működő légikikötő közül mindössze 30 olyan van, amely kiérdemelte a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) által adott legmagasabb kategóriájú környezetvédelmi minősítést. A közép-kelet-európai régióban a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér elsőként vált karbonsemlegessé.

A Budapest Airport az utóbbi öt évben 44%-kal csökkentette az egy utasra eső szén-dioxid-kibocsátást, a fennmaradó mennyiséget pedig nemzetközileg elismert karbonkvóta-vásárlással egyenlíti ki.

A környezettudatosság jegyében energiatakarékos LED-izzós rendszerekre cserélték a terminálok világítását, korszerűsítették a repülőtér légtechnikai- és klímaberendezéseit, kicserélték a távhőközpont kazánjait, a 2-es Terminál új utasmólójának hűtését és fűtését pedig úgy alakították ki, hogy nemcsak az időjáráshoz lehet igazítani, hanem a forgalom függvényében szektoronként is szabályozható.

Az idén áprilisban megkapott karbonsemleges minősítés egy hosszú folyamat eredménye volt, ami abból is jól látszik, hogy az 1-es Terminál tetején elhelyezett napkollektorok már tíz éve üzemelnek, és azóta is ezekkel fedezik az épület használati melegvíz-igényét.

 

A repülőtéren való közlekedést és csomagszállítást a folyamatosan növekvő elektromos járműflottával zöldítik    

Abban, hogy a Budapest Airport környezetvédelmi szempontból az élvonalbeli repülőterek közé kerülhetett, nagy szerepe volt partnerei bevonásának is. A 2015-ben indított Greenairport Programnak ma már 35 tagja van a repülőtéren tevékenykedő szervezetek közül, például földi kiszolgálók, légitársaságok és vendéglátók, akik rendszeresen megosztják egymással jó gyakorlataikat és segítik a közös környezetvédelmi célok megvalósítását.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér energiafelhasználása közel annyi, mint 23 000 háztartásé, azaz egy közepes magyar városé. Ennek fényében különösen fontos, hogy az üzemeltető Budapest Airport a karbonkibocsátás-csökkentésben élen jár, és jó példát mutat.

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?