A vállalati net zéró célok nem elérhetők a dolgozói elkötelezettség nélkül – Kommunikációs munkacsoport a szemléletformálásról
Vajon dolgozói szemléletformálás és elköteleződés nélkül teljesíthetők a net zéró célok? Hogyan lehet megszólítani különböző dolgozói csoportokat? Többek között erről szólt a nagyszámú résztvevővel lezajlott 2023. június 13-i kommunikációs munkacsoport megbeszélésünk, ahol a Sió-Eckes vendége voltunk.
Szász-Bognár Emese kommunikációs és média menedzser mutatta be a Sió fenntarthatósági tevékenységét, kiemelve azt a 6 pillért, amire az akciók épülnek. Érdekes volt látni a méheket védő és a méhlegelőket népszerűsítő programjukat, amely a lakossági érzékenyítésről is szól. A megfogalmazott nettó zéró célok mentén fontos intézkedések születnek a víz- és energiatakarékos működés, a körforgásos gazdasági és újrahasznosítható csomagolási megoldások területén.
Jelentős szerepet vállal a vállalat a lakossági szemléletformálásban. A dolgozókat célzó fenntarthatósági edukációs nap egy szemléletformáló közös programot kínál a fizikai és szellemi dolgozóknak.
Itt merült fel, hogy a munkavállalók különböző csoportjait elérni nem egyforma kihívás. A szemléletformálás más-más eszközeit kell bevetni ezeknél a csoportoknál. A sikeres dolgozói szemléletformálás a kulcsa annak, hogy a vállalat minden része irányba álljon a nettó zéró célok eléréséért.
Dudás Csilla, az Unicredit Bank senior kommunikációs menedzsere mutatta be bankja átfogó fenntarthatósági stratégiáját, kitérve a sok új eszközt felsoroltató szemléletformáló programjaikra.
A bankok multiplikátor hatása miatt itt a dolgozói szemléletformálásnak sokkal kiterjedtebb hatása lehet a folyamatokra. Fontos megállapítás volt, hogy a cégek a partnereiktől, értékláncukról olyan lépéseket várhatnak el, amit már maguk is tejesítettek, így lehetnek csak hitelesek.
Gondolatébresztő és inspiráló beszélgetés követte az előadásokat.