A bizalom transzformálja az üzleti szférát is
Átlátható vállalati működés – a jövő vezetői szemével
Az átlátható működés ma már elvárás a gazdasági szféra szereplőivel szemben, emellett kulcsfontosságú a fenntartható gazdaság kialakításában is. Az idei évtől hatályos EU direktíva is kötelezővé teszi a nem csupán pénzügyi jelentéstételt bizonyos nagyvállalatok számára. Ennek ellenére az Edelman Trust Report 2017-es felmérése alapján sosem tapasztalt bizalmatlanság övezi az intézményesült világ mellett a gazdasági szférát is. Mit tehetünk a bizalom újraépítéséért, azért, hogy fenntartható vállalkozásokat vezethessenek a jövő vezetői?
Szeptember 6-án a Richter Nyrt látta vendégül “A jövő vezetői” programunk utolsó szakmai napját. Mentorainkkal és a résztvevőkkel a vállalati jelentéstétel ösztönzőit és akadályozóit vizsgáltuk meg, sokféle szempontból és éles döntési helyzetek segítségével. (Ezúton köszönjük Sipos Katalin WWF igazgató és dr Fazekas Orsolya nukleáris szakjogász nézőpontjait.)
A jelentések, a transzparencia nem fenyegetés, sokkal inkább lehetőség. Vállalati értéknövelést hoz. Lényeges, hogy ne kötelező adatszolgáltatásként tekintsünk rá, hanem a kölcsönös párbeszéd alapjaként, emelte ki többször is ifj Chiikán Attila, az Alteo elnöke. Mert sokszor többet mondd el rólunk az, ami nem feltétlen kerülne bele a könyvekbe. A folyamat a fontos, a jelentés ennek a folyamatnak a végterméke –folytatta a gondolatmentet Szabó István, a KPMG vezető tanácsadója.
Építsük újra a bizalmat. Mert kérdések mindig érkezhetnek, melyekre tudnunk kell válaszokat adnunk. Hiszen nincsen olyan cég, ahol mindig, minden tökéletesen működik. A jelentések ezeket a területeket segítenek azonosítani és megoldani. Bizalomra pedig minden érintettnek szüksége van – a sharing economy virágzása a legjobb bizonyíték erre.
A hosszú távú sikeresség, a vállalat fejlődése csak a fenntartható fejlődéssel összhangban valósítható meg, ahhoz pedig elengedhetetlen, hogy egy szervezet (1) nyomon kövesse és elszámoljon teljesítményével és célkitűzéseivel, továbbá (2) az érintettekkel párbeszédet folytasson és együttműködjön. Erre több vállalati gyakorlatot is megismerhettek a Coca-Cola, a Richter és az Alteo jóvoltából.
A Richter központjának konkrét átláthatóságát is megtapasztalta a csapat: laborlátogatás során megismerkedhettek a születendő gyógyszerkészítmények projektéletével, a napot záró vezetői interjúban pedig Bogsch Erik osztotta meg személyes tapasztalatait arról, milyen helyzeteket él át egy vezető, aki a csődközelből multnacionális vállalattá építi szervezetét a rendszerváltást követő Közép-Kelet Európában.
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!