Hosszú távú célok egy rövid távú döntéshozatalban
Miben fejlődhetnek „A jövő vezetői” tehetségprogram résztvevői annak érdekében, hogy valóban a jövő vezetőivé váljanak? Miben fejlődhetnek cégeik, hogy a fenntarthatóan működő vállalat jövőképéhez még inkább közeledjenek?
„A jövő vezetői” tehetségprogram 2016-os évfolyama utolsó szakmai napját tartotta októberben a Shell Hungary Zrt-nél. A Mélyítő nap célja, hogy a 10 hónapos képzés során szerzett tudást, élményt elmélyítsék és megfogalmazzák következő lépéseiket.
A legnagyobb kihívást az jelenti, hogy felismervén a fenntarthatóság kihívásának komplexitását el kell fogadni azt a tényt, hogy nincs egységes megoldás, hanem minden cégnek, iparágnak, vezetőnek saját választ kell találnia. Kulcsfontosságúnak tűnik, hogy minden cég önmagához képest mérje a fejlődést és tűzzön ki folyamatosan fejlődési lépéseket, szinteket – ideális esetben persze használhat benchmarkot is, saját inspirációja céljából. A résztvevők beszámoltak arról, hogy színesedett a maguk előtt látott vízió, megtanulták értékelni a kis változásokat is és tájékozottabbak lettek a vállalatoknál működő jó gyakorlatok és nehézségek vonatkozásában. Átlendítheti, felgyorsíthatja a vállalati fenntarthatóság ügyét az üzleti szektor, ha a vezetők olyan döntéshozatali módszert, szemléletet, eszközöket találnak és alkalmaznak, amelyben sikeresen tudják ötvözni a hosszú távú célokat és feladatokat a mai működő rövid távú szempontok által dominált módszerekkel.
Veér Lajos, (LNG Üzletfejlesztési vezető CEE-MED, Shell Hungary Zrt.) betekintést adott a résztvevőknek a Jövő üzemanyag trendjibe, befolyásoló tényezőibe, ezzel is segítve a közlekedés terén szándékozott klímavédelmi intézkedések formálását.
A tehetségprogram során a résztvevők megvizsgálták saját vállalataik nem pénzügyi teljesítményének mérési lehetőségeit, kulcsmutatóit, kiemelten a karbonlábnyom alkalmazását. Erről megosztották tapasztalataikat és javaslataikat, melyek kapcsán az alábbi szakértőktől kaptak visszajelzéseket:
- Bercsi Gábor, ügyvezető, Cothec Kft.
- Bujdosó Andrea, Sales excellence lead – EMEA, Shell Hungary Zrt.
- Kelemen Attila, elnök-vezérigazgató, ProSelf International Zrt.
- Lukács Ákos, szenior menedzser, a Fenntarthatóság és Klímaváltozás üzletág vezetője, Deloitte Zrt.
- Márta Irén, ügyvezető, BCSDH
- Veér Lajos, LNG Üzletfejlesztési vezető CEE-MED, Shell Hungary Zrt.
A nap végén Bokor Attila, a Budapesti Corvinus Egyetem címzetes docense, valamint az OD Partner Kft. partnere, szervezetfejlesztési tanácsadója osztotta meg tapasztalatait és tanulságait az Aranykalitka kutatás kapcsán. A többnyire, jelenleg már X generációs vezetők körében, 10 évvel ezelőtt végzett és most megismételt kutatás izgalmas kérdéseket és dilemmákat vet fel nem csak egyéni szinten a vezetői identitással kapcsolatban, de a vezetők karrierútját, hatáskörét és változtatási képességére vonatkozóan is. Az izgalmas beszélgetés egyik kulcsfontosságú kérdése a kívülről vezérelt vagy belülről megélt vezetői identitás jelensége volt.
A nap zárásaképpen a McDonald’s egyik étterme, valamint az egyik Shell kút adott betekintést a működésébe és annak egyes fenntarthatósági aspektusaiba.
A nap során készült képeket itt tekintheti meg.
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!