Megbízható zöld üzenetekkel a fenntartható fogyasztói magatartásért – Beszélgetés a GVH-val a BCSDH Kommunikációs munkacsoportján

Mennyire befolyásolják a „tudatos” fogyasztókat a hamis zöld címkék és állítások? Mi történik, ha zöld vállalásaink útjában a maguk a fogyasztók állnak? Hogyan vonjuk be a fogyasztókat a fenntarthatósági törekvéseinkbe? Hogyan kerülhetjük el a zöldre mosást? A várható EU szabályozás alapján feketelistás lesz a karbonsemleges állítás, ha azt ellentételezéssel értük el? 

Dr. Szoboszlai Izabella Versenytanácstag, a Gazdasági Versenyhivatal munkatársával beszélgettek a BCSDH Kommunikációs munkacsoportjának résztvevői a zöldre mosás elkerüléséről. A 2024. szeptember 24-én tartott munkacsoport ülés résztvevőit rövid bemutatkozó prezentációval házigazdaként Berman Zsuzsa a BNP Paribas regionális kommunikációs vezetője köszöntötte.

A GVH fogyasztói felméréséből kiderült, hogy nagy a gyártók és kereskedők felelőssége mert a fogyasztók nagyon fogékonyak a zöld állításokra, és azokat is, akik tudatosnak mondják magukat félrevezetnek a hamis állítások és zöld címkék.
Akkor várhatjuk el a fogyasztóktól, hogy fenntartható fogyasztási szokásaik legyenek, ha megbízhatnak termékeken lévő információkban, ha döntés előtt hozzájuthatnak minden fontos tudáshoz a termék javíthatóságáról, újrahasznosíthatóságáról és védve vannak a hamis állításoktól. Csak hiteles zöld kommunikációval, túlzások nélkül építhetjük ki azt a bizalmat, amivel a fogyasztókat is bevonhatjuk fenntarthatósági törekvéseinkbe.

A beszélgetés során a résztvevők betekintést kaphattak a jelenlegi és várható EU-s szabályozások főbb pontjaiba. Mindenképpen szigorodó jogi környezet várja a vállalatokat, de a cél az, hogy a valódi zöld átmenet fogyasztói oldalon is megtörténjen. A Gazdasági Versenyhivatal ajánlásaival segíti a vállalatokat az eligazodásban.