Záruljon a kör – Körforgásos gazdaság webinárium-sorozat II.
A körforgásos gazdaság webinárium-sorozat második eseményére szeptember 10-én került sor, melynek a témája a körforgásos üzleti modellek voltak.
Az erőforrás-hatékonyság fokozásának, a hatékonyabb körforgást megvalósító gazdaság felé való elmozdulásnak alapvető eleme az anyagok hatékonyabban történő felhasználása. Európa jelenleg évente mintegy 600 millió tonna potenciálisan újrahasznosítható vagy újrahasználható nyersanyagot veszít el hulladék formájában. Egyes területeken a hulladék 80%-át is újrafeldolgozzák, míg máshol 5 %-át sem, így összességében az uniós háztartásokban keletkező hulladéknak mindössze 40%-a kerül újrafeldolgozásra.
A résztvevőket René van Hell, a Holland Királyság magyarországi nagykövete köszöntötte. Beszédében kiemelte, hogy az üzletimodell-tervezés fontos szerepet játszik a körforgásos gazdaságban rejlő üzleti lehetőségek kiaknázásáben.
“A pandémia hatása a körforgásos gazdaságra kettős: egyrészt, fogyasztói oldalon a biztonság, mint termékelőny felülír(hat)ja a fenntarthatóságot. Másrészt, vállalati oldalon a helyi termelésre való átállás, az digitális gyártás és ipar 4.0 megoldások előretörése katalizálhatják azt.” – hangsúlyozta előadásában a PwC senior szakértője, Perger Júlia.
Dr. Fazekas Dóra, a Cambridge Econometrics igazgatója előadásában a körforgásos működés gazdasági előnyeit és annak munkaerőpiaci hatásait mutatta be, mely témában a kutatást az Európai Bizottság megbízásából készítették.
A PwC és a Cambridge Econometrics elemzői ezután dr. Horváth Bálint, a Holland Nagykövetség Körforgásos Gazdasági szakértőjének vezetésével, egy moderált beszélgetés keretein belül vitatta meg a megosztáson alapuló gazdaság (Sharing Economy) koncepcionális hátterét és kapcsolatát a körforgásos gazdasággal.
Vladimir Visek, az IKEA régiós fenntarthatósági vezetője a cég a „Bútorok második élete” nevű használtbútor-szolgáltatását mutatta be.
A műanyag újrahasznosítás területén egyre nagyobb szerepet kíván vállalni a MOL. Petrényiné Szabó Krisztina, a MOL-csoport Downstream Üzletfejlesztési vezetője beszámolt arról, hogy a vállalat megvásárolta a műanyag újrahasznosítással foglalkozó Auróra csoportot és stratégiai partnerséget kötött az APK-val.
A ruha lízinggel foglalkozó holland-magyar Palánta.co cég alapítója, Tóth Sára elmondta, hogy webshopjának célja a pazarlás csökkentése, az etikus márkák támogatása és a körforgásos divat erősítése.
A webinárium-sorozat utolsó alkalmával, október 15-én a körforgásos design témaköre kerül majd feldolgozásra.
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!