100 százalékban újrahasznosítható csomagolású termékkategóriát vezet be a Tesco

A Tesco sajátmárkás háztartási termékei ezentúl 100 százalékban újrahasznosítható csomagolásban kerülnek a polcokra változatlan áron. A zöld-fehér, újrahasznosíthatóságot jelölő logóval ellátott termékek újabb fontos elemei az áruházlánc fenntartható csomagolás terén végzett tevékenységének, és hozzájárulnak a körforgásos rendszer minél szélesebb körű alkalmazásához. A Tescóban ezenkívül már elérhetők a környezetbarát módon előállított, „Made Mindfully” F&F ruházati termékek, amelyekkel a vállalat további lépéseket tesz a fenntartható működés megvalósításáért.

2019-ben a Tesco vállalta, hogy sajátmárkás termékeinek csomagolását Közép-Európában 2025-ig teljesen újrahasznosíthatóvá teszi. A Tesco háztartási cikkek új csomagolásának bevezetésével a vállalat most először egy teljes termékkategória esetében valósítja meg célkitűzését. Változatlan ár mellett a vásárlók közel 200 különböző, újrahasznosítható csomagolású háztartási termék közül válogathatnak majd a mosószerektől a tisztítószerekig, melyeket az áruházlánc folyamatosan vezet be kínálatába. A termékek egy részének nemcsak a csomagolása újrahasznosítható, de már eleve újrahasznosított anyagból (rPET) készül.

Az új csomagolást a Tesco a lakossági hulladék újrahasznosítási szabályainak figyelembevételével fejlesztette ki, ami azt jelenti, hogy a vásárlók a háztartási cikkeket használat után a lakóhelyükön található megfelelő szelektív hulladékgyűjtőbe tudják kidobni, így azok biztosan újrahasznosításra kerülnek.

Nem csupán sajátmárkás termékeinek csomagolását zöldíti a Tesco, hanem a szállító partnereitől érkező kínálatban is igyekszik fenntartható választási lehetőséget biztosítani vásárlóinak. Így már környezetbarát, megújuló alapanyagokból, például bambuszból készülő takarítóeszközök, illetve újrahasznosított műanyagból készülő és 100 százalékban újrahasznosítható tároló dobozok is elérhetők az áruházak polcain. A kínálatban összesen 29 eszköz, például seprűk, lapátok, kefék, illetve szennyestartók és különböző méretű kosarak várnak a környezettudatos vásárlókra.

Az ökotudatos szemlélet az áruházlánc F&F ruházati kollekciójában is megjelenik. A klímaválság és az egyre fontosabbá váló környezetvédelem a vásárlók döntéseire is hatással van ruhatáruk összeállításában, az F&F ezért nemrég bevezette „Made Mindfully” kollekcióját, amelynek darabjai környezetbarát módon készülnek, azaz előállításuk kevesebb környezeti terheléssel jár, mint a hagyományos termékeké. A kínálatban megtalálhatók többek között több mint 50 százalékban fenntartható forrásból származó anyagot tartalmazó női ruhaneműk, 100 százalékban organikus pamutból készült gyerekruhák és organikus pamutból készült farmerek, amelyek előállításánál 80 millió liter vizet takarítottak meg. Jelenleg az F&F ruházati termékek több mint felénél használnak megbízható forrásból származó anyagot, a cél pedig, hogy az arány 2030-ra elérje a 100 százalékot.

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?