A Nestlé felgyorsítja az éghajlatváltozásra vonatkozó intézkedéseit és vállalja, hogy 2050-ig nullára csökkenti üvegházhatású gázkibocsátását
A Nestlé szeptemberben bejelentette, hogy 2050-ig nullára kívánja csökkenteni az üvegházhatású gázkibocsátását. A vállalás a Párizsi Egyezmény legambiciózusabb célját, a globális hőmérséklet-emelkedés 1,5 °C-ra szorítását támogatja. A Nestlé az e hónapban megrendezésre kerülő ENSZ Éghajlat-politikai Csúcstalálkozója előtt írja alá a ’Business Ambition for 1.5°C’ (1,5 °C-os üzleti célkitűzés) vállalást.
Ezzel a bejelentéssel a Nestlé fokozza az éghajlatváltozással kapcsolatos erőfeszítéseit, ami az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére irányuló egy évtizedes munkán alapul.
Az elmúlt négy év során a Nestlé azokhoz a tudományosan megfogalmazott célokhoz igazította saját célkitűzéseit, melyek a hőmérséklet-emelkedés mértékét 2°C alá kívánják szorítani. A vállalat vezető szerepet kíván betölteni az éghajlatváltozás kezelésében, és a következő két évben az 1,5°C-os korláttal összhangban álló, köztes célokat is megfogalmazó, határidőhöz kötött tervet határoz meg. A Nestlé évente áttekinti az elért eredményeket, ezzel is biztosítva, hogy a kijelölt úton halad a vállalásaival kapcsolatban.
„Az éghajlatváltozás a társadalmat érintő egyik legnagyobb fenyegetés, és az egyik legnagyobb kockázati tényező a tevékenységünk jövőjére nézve” mondta Mark Schneider, a Nestlé vezérigazgatója. „Egyre kevesebb időnk van arra, hogy elkerüljük a globális felmelegedés legrosszabb hatásait. Ezért is tűztük ki azt a merész célt, hogy a jövőben nullára csökkentsük a nettó kibocsátásunkat. A Nestlé világszerte rendelkezésre álló erőforrásaival és ágazati szaktudásával jelentős változásokat érhetünk el. A nulla kibocsátáshoz vezető úton már elindultunk, most azon vagyunk, hogy gyorsítsunk,” tette hozzá.
A 2050-ig kitűzött célok eléréséhez a vállalat, többek között a következő konkrét intézkedéseket fogalmazta meg:
- A termékek átalakításának felgyorsítása a fogyasztói trendekkel és preferenciákkal összhangban. A Nestlé több olyan termékkel – így növényi alapú ételekkel és italokkal – jelenik meg a piacon, melynek kisebb a környezeti lábnyoma, és jobban hozzájárul a kiegyensúlyozott étrendhez. A jelenlegi termékek is környezetkímélő összetevőkkel kerülnek átalakításra. Az ilyen termékek iránti fogyasztói kereslet gyorsan nő, a Nestlé alapvető stratégiája pedig igazodik ehhez a változáshoz. A vállalat egyre inkább áttér az alternatív csomagolóanyagokra is.
- Több szénmegkötést célzó mezőgazdasági kezdeményezések támogatása A Nestlé szorosabbra fűzi kapcsolatát a gazdákkal a földek helyreállítását és az üveghatású gáz kibocsátásának korlátozását célzó közös programjaiban, aminek része a tej- és tejtermék ellátási lánc fejlesztése. A Nestlé fatelepítésekkel és a biodiverzitás elősegítésével fokozza az erdők védelmében tett lépéseit is. Ezek a kezdeményezések hozzájárulnak a flexibilis mezőgazdasági közösségek fejlődéséhez.
- 100%-ban megújuló villamosenergia használata a Nestlé gyáraiban, raktáraiban, logisztikai egységeiben és irodáiban. A Nestlé gyárak harmada (143) már most 100%-ban megújuló villamosenergiát használ. A vállalat a jövőben tovább növeli a megújuló erőforrásokból termelt energia alkalmazását, ezzel is lehetővé téve a szállítók számára, hogy akár szél- és naperőműveket létrehozó új infrastrukturális beruházásokat hajtsanak végre.
A globális felmelegedés 1,5 °C-ra korlátozása az összes iparágtól, a kormányzatoktól és a társadalom egészétől is átalakító erejű változást kíván meg. A Nestlé továbbra is támogatja azokat a kormányzati szakpolitikákat, melyekkel biztosítható, hogy az összes ágazat hatékony intézkedéseket tegyen a 1,5 °C-os cél elérése érdekében. A támogató jogszabályok elősegíthetik a bővülő megújuló energia piacokat gátló tényezők csökkentését, ösztönözhetik a több szén megkötését célzó innovációkat a mezőgazdaság és erdészet területén, és hozzájárulhatnak a szén-dioxid árazás meghatározásához.
Magdi Batato, a Nestlé elnökhelyettese és operatív igazgatója elmondta: „Átalakítjuk az üzemi tevékenységünket, hogy illeszkedjen a 1,5 °C-os célkitűzéshez. Ennek eredményeképpen jelentősen megváltozik a termékeinkhez használt összetevők termelése és beszerzése. Fontos, hogy a szállítóink velünk együtt induljanak el ezen az úton. A feladat hatalmas, de eltökélt szándékunk, hogy megoldjuk.”
A Nestlé 2050-re kitűzött célja kiegészíti a vállalat értékláncának egészében az üvegházhatású gázok csökkentését célzó erőfeszítéseit. A vállalat a szállítási útvonalak optimalizálásával csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a szén-dioxid kibocsátást, ezzel is növelve a disztribúciós hálózata hatékonyságát. A Nestlé 100 legnagyobb disztribúciós központjában az elmúlt négy évben közel 40%-kal csökkent az üvegházhatásúgáz-kibocsátás. A vállalat fokozta az irányú tevékenységét, hogy biztosítsa a nyersanyagok felelős beszerzését, és jelentős haladást ért el az erdőirtás megállítása terén. A teljes értékláncban elért üvegházhatású gázkibocsátása 1,2 millió autó gázkibocsátásának megfelelő mennyiséggel csökkent 2014 óta.
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!