Csökken az aludobozok súlya, a petpalackok kupakján pedig szemléletformáló kampány indul
Tizenhárom százalékkal csökkentette az alumínium italdobozok súlyát a Coca-Cola Magyarország. A hazánkban gyártott és 19 országban forgalmazott dobozos üdítőitalok csomagolásához a vállalat 2020-tól éves szinten közel 170 tonnával kevesebb alumíniumot használ fel, jelentősen csökkentve a gyártás és a szállítás során fellépő környezeti terhelést, ezáltal pedig a vállalat teljes ökológiai lábnyomát is. Emellett országos szemléletformáló kampány indul az üdítőital-csomagolások minél nagyobb arányú visszagyűjtéséért, hiszen a Coca-Cola Magyarország azt vallja: a csomagolóanyagok visszagyűjtésével és újrahasznosításával megvalósítható körforgás a csomagolási hulladékok kezelésének leghatékonyabb módja.
Az alumínium dobozok súlycsökkentése és a tavaly megkezdett raklapfólia felhasználás mérséklése együttesen azt jelenti, hogy a kiszállított mennyiség súlya éves szinten több mint 210 tonnával csökken. Mivel a csomagolás ezáltal jóval könnyebb, így a szállítás is kisebb erőforrást, energiát igényel.
A vállalat az üdítőitalok csomagolását számos alkalommal fejlesztette az utóbbi években. A környezetvédelmi szempontokat figyelembe véve a Coca-Cola Magyarország várhatóan 2021-ben fogja a hazai piacon a négy, illetve hat dobozos kiszerelések műanyag csomagolását innovatív kartonpapír-alapúra cserélni.
A Coca-Cola globális Hulladékmentes Világ stratégiájának célja többek között, hogy 2030-ra ugyanannyi műanyag palackot és aludobozt gyűjtsön vissza, mint amennyit értékesít. A szelektív hulladékgyűjtés népszerűsítésére ezért országos szemléletformáló kampányt indít, melynek részeként valamennyi üdítőitalának kupakját lecseréli: az adott márka logója helyett a palack újrahasznosítására buzdító grafikát helyeznek el a záróelemeken.
A Coca-Cola által forgalmazott műanyag palackok már ma is 100 százalékban újrahasznosíthatók, a palackokban felhasznált újrahasznosított műanyag aránya jelenleg átlagosan 24 százalék, amelyet 2030-ig 50 százalékra növel vállalása szerint a cég. A hazai gyártásban felhasznált műanyag mennyisége az elmúlt években 15 százalékkal csökkent, idén pedig a mintegy 100 millió forintos technológiai fejlesztés eredményeként további 4%-kal lesz kevesebb az szénsavas üdítőitalok palackjaihoz használt műanyag mennyisége. Csupán ez az utóbbi egy lépés azt jelenti, hogy a vállalat éves szinten 600 tonnával kevesebb műanyagot használ majd fel, ami összeségében 24 millió PET palack súlyának felel meg. A PET palackok az összes magyarországi csomagolási hulladék mindössze 3 %-át teszik ki
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!