Hét magyar diákcsapattal ünnepli 30. versenyét a Shell Eco-Marathon innovációs verseny
Harminc év technológiai innováció, kiemelkedő eredmények és megismételhetetlen élmények jellemzik a világ egyik legnagyobb kihívását jelentő mérnöki diákversenyét, a Shell Eco-marathon Europe-ot. Ezúttal Európa és Afrika harminc országából 230 diákcsapat kapott meghívást Rotterdamba, hogy május 21. és 24. között eddig nem látott energia-hatékonysági technológiákkal kísérletezzenek közúti körülmények között.
A verseny egyedülálló lehetőséget biztosít a diákok számára, hogy általuk tervezett és épített járműveket teszteljenek azzal a céllal, hogy minél nagyobb távolságot tegyenek meg egy kWh energiával vagy egy liter üzemanyaggal.
A verseny történetében először idén hét magyar csapat képviseli hazánkat a megmérettetésen. A verseny legrégebbi magyar résztvevője az először 2008-ban induló Óbudai Egyetem csapata mellett a nyolcadik alkalommal induló győri Széchenyi Egyetem SZEnergy alakulata is már tapasztalt résztvevőnek számít.
Az európai megmérettetés harmincadik évfordulóján először száll versenybe a Budapesti Műszaki Egyetem Shark és Paradicsom csapata. Szintén most először üdvözölhetjük az indulók sorában a Szegedi Tudományegyetemről érkező STECO csapatot.
A felsőoktatási intézményeken kívül két középiskola is képviseli hazánkat Rotterdamban. A Kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola diákjai már rutinos versenyzőknek számítanak, a pécsi Árpád Fejedelem Gimnázium diákjai azonban most tehetik először próbára járműtervezési tudásukat.
A májusi megmérettetésre készülve a diákok már lázasan dolgoznak legújabb innovatív megoldásaikon és technológiákon, hogy minél több kilométert tegyenek meg járműveikkel. A 3D-s nyomtatás, a szélcsatornás tesztelés vagy az online vezérelt fojtószelep csak néhány példa azok közül a legújabb eljárások közül, amelyeket a versenyzők bevetnek a siker érdekében. Idén új energiakategóriát is választhatnak a diákok, a CNG-t, a sűrített földgázt, amely egy alacsony széntartalmú üzemanyag és a benzin illetve dízel potenciális helyettesítője.
“A 2015-ös európai szezon rendkívül izgalmasnak ígérkezik. A verseny egyik legfontosabb célkitűzése, hogy a jövőre koncentráljunk, és azokra az új technológiákra, amelyek segítségével választ találhatunk a jövő energetikai mobilitási kihívásaira. Kíváncsian várom, hogy idén milyen eredményeket érnek el a diákok, különösen a magyar csapatok” – osztotta meg idei elvárásait Juhász Péter, Shell Hungary Zrt. kiskereskedelmi üzemeltetési igazgatója.
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!