Magyarországon is fenntarthatóságra ösztönöz az Unilever

Mindhárom hazai Unilever gyárban megszűnt a nem veszélyes hulladéklerakás, elindult a magyar gazdák számára a Mintafarm program, és a hazai fogyasztói szokások felmérésére és megváltoztatására hiánypótló kutatás indult. Az Unilever Magyarország nyilvánosságra hozta legújabb fenntarthatósági jelentését, amelyben az elmúlt év fontosabb globális és hazai eredményeiről adott számot.

Mindhárom hazai Unilever gyárban megszűnt a nem veszélyes hulladéklerakás, elindult a magyar gazdák számára a Mintafarm program, és a hazai fogyasztói szokások felmérésére és megváltoztatására hiánypótló kutatás indult. Az Unilever Magyarország nyilvánosságra hozta legújabb fenntarthatósági jelentését, amelyben az elmúlt év fontosabb globális és hazai eredményeiről adott számot.
Az Unilever szép eredményeket ért el Magyarországon a Fenntarthatósági Terv megvalósításában. A vállalat hazánkban három gyárral rendelkezik; a Nyírbátori Háztartás-vegyipari Gyárral, a Veszprémi Jégkrémgyárral és a Röszkei Élelmiszergyárral. Az itt véghezvitt fejlesztéseknek köszönhetően az elmúlt években jelentősen csökkent a vállalat ökológiai lábnyoma. Magyarországon 2014-re mindhárom gyárban teljes egészében megszűnt a nem veszélyes hulladéklerakás, vagyis minden lehetséges hulladékot újrahasznosítanak. A gyárakban az energiafelhasználásából származó széndioxid-kibocsátás 17%-kal, míg a vízfelhasználás 8%-kal csökkent 2014 folyamán.

2014 novemberében Magyarországon is elindult a Mintafarm program, amelynek célja, hogy mintát állítson a hazai beszállítók számára a fenntartható mezőgazdasági gyakorlatok tekintetében. A Mintafarm fenntarthatósága a mezőgazdasági vegyszerek-, üzemanyagok, a talaj, a víz, a biodiverzitás, az energiafelhasználás, a hulladékkezelés, valamint a szociális és emberi erőforrás együttes mutatóiban nyilvánul meg. A békés megyei gazdaságban kiváló minőségű hagymát termesztenek, amit a Csongrád megyei Gorzsán készítenek elő, és az Unilever Röszkei Élelmiszergyárában használnak fel.

Az Unilever a saját működése mellett kiemelt figyelmet szentel a társadalmi szerepvállalásnak és a fogyasztói szokások megváltoztatásának is. 2014-ben a vállalat az elsők között csatlakozott az Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetségének (ÉFOSZ) közös vállalásához, amellyel a fogyasztók egészséges életmódjának előmozdítását szolgálják.

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?