Szebb és fenntartható hétköznapok az emberek többsége számára – az IKEA fenntarthatósági célkitűzései
Az IKEA 2012-ben létrehozott és rendszeresen felülvizsgált People & Planet Positive stratégiája közös fenntarthatósági lépéstervezetet ír le, és elérendő célokat tűz ki mindenki számára az IKEA franchise rendszerében, valamint az értékláncban. A fenntarthatóságra vonatkozó céljaink és kötelezettségeink 2030-ig kerültek rögzítésre, az ENSZ fenntartható fejlődésének célkitűzéseivel összhangban.
Ennél korábban elérendő célokat is kitűztünk, melyek egyike a zéró kibocsátású házhozszállítási szolgáltatás elérése 2025-re. Ez jelenleg elsősorban 100%-ban elektromos furgonokkal, valamint teherbiciklik bevonásával történik, de fenntarthatósági osztályunk folyamatosan dolgozik új megoldások bevonásán. A 21-es gazdasági évben a hangsúlyt a flotta elektromosításának elkezdésére fektettük, ekkor még csak a rendelések 5%-át szerettük volna alternatív meghajtású járműparkkal kiszállítani vásárlóinkhoz, magunk is ismerkedtünk e technológia előnyeivel és hátrányaival. Azonban az idei évben, már minden negyedik rendelésünket, azaz a teljes volumenünk 25%-át fogjuk kibocsátásmentesen kiszállítani az utolsó kilométeres szállítás kategóriájában.
Ezzel összhangban bővíteni fogjuk 2030-ig a jelenlegi áruházaink parkolóiban elérhető töltő infrastruktúrát is, és a jövőben nem csak vásárlóinknak és munkatársainknak, hanem logisztikai szolgáltató partnereinknek is biztosítani fogunk töltési lehetőséget.