Új gumibitumen üzemet épít a MOL Zalaegerszegen

Letették az új gumibitumen üzem alapkövét Zalaegerszegen, a Zalai Finomító területén. A 3 milliárd forintos beruházás 75%-át a MOL saját forrásból biztosítja, 25%-át pedig állami támogatásból, a Nagyvállalati Beruházási Támogatási Program keretében finanszírozza.

Varga Mihály pénzügyminiszter, Balaicz Zoltán Zalaegerszeg polgármestere, Vígh László, országgyűlési képviselő és Hernádi Zsolt, a MOL elnök-vezérigazgatója ünnepélyes keretek között rakta le az új gumibitumen üzem alapkövét Zalaegerszegen. A gumibitumen üzem várhatóan a 2020-as útépítési szezonban, évi 20 ezer tonna kapacitással már termelni fog. A MOL gumibitumennel nagyobb terhelhetőségű, kisebb fenntartási költségű és tartósabb aszfaltutak építhetők. A tartósságot jól mutatja, hogy a gumibitumennel készült utakon még nem képződött kátyú, pedig a legrégebbi, kísérleti útszakasz 15 éves.

A környezetbarát technológiával készülő és kiemelkedő eredményeket mutató gumibitumen elsősorban a hazai piacra készül, és az útépítésben hasznosítják. A szabadalmaztatott technológia a MOL és a Pannon Egyetem szakembereinek közös sikere. A 3 milliárd forintos beruházásban épülő új üzem a gumibitumen gyártásához évi 3 ezer tonna gumiőrleményt használ fel, amely mintegy félmillió darab használt gumiabroncs újrahasznosításához járul hozzá. Ez a mennyiség az évente keletkező hazai gumiabroncs-hulladék 8-10 százaléka. Az éves szinten legyártott 20 ezer tonna gumibitumen 200 km 2×1 sávos új főút megépítését vagy 600 km 2×1 sávos út felső rétegének felújítását teszi lehetővé.

„A 2030-as stratégiánkban előtérbe helyezzük a környezetbarát, kis mennyiségű, innovatív termékek gyártását. Készek vagyunk mindig a változások élére állni: a MOL gumibitumen olyan szabadalmazott technológiánk, melyet egyedül mi tudunk a kelet-közép-európia régióban. A számítások szerint a gumibitumen 30 éves életciklusra vetített költsége akár 30%-kal alacsonyabb lehet, ez a megtakarítás a gumibitumen széleskörű alkalmazásának nemzetgazdasági jelentőségére is rámutat. Ráadásul a környezeti lábnyomot is csökkentjük, és csöndesebb, kátyumentes utakon autózhatunk Magyarországon” – mondta Hernádi Zsolt, a MOL elnök-vezérigazgatója.

www.mol.hu

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?