Üres zöldség-gyümölcs pultokkal hívta fel a figyelmet a Tesco és az Agrárminisztérium a beporzók védelmére

A nyári gyümölcsszezon indulásával különösen aktuális a beporzók szerepe, akik nélkül az alapvető élelmiszerekhez sem jutnánk hozzá. Nemrég erre hívta fel a vásárlók figyelmét a Tesco egy rendhagyó akcióval, melynek során a KÖKI hipermarketben ürességtől kongó zöldséges és gyümölcsös rekeszek fogadták az üzletbe reggel betérőket. Az áruházlánc így mutatta meg, hogy mennyire fontos a biológiai sokféleség, ezáltal pedig a méhek és egyéb rovarok védelme, amelyek beporzó munkájukkal biztosítják az élelmiszer-termelés alapfeltételeit. Az Agrárminisztériummal együttműködésben szervezett eseményen Nagy István agrárminiszer hangsúlyozta a fenntartható mezőgazdasági gyakorlatok kiemelkedő szerepét, amelyek elengedhetetlenek a magyar termelőktől érkező friss és minőségi élelmiszer-kínálat hosszú távú biztosításához.

„A beporzók és természeti környezetük megóvására való figyelemfelhívás a bolygónk védelme érdekében végzett elkötelezett tevékenységünk egy újabb lépése. A természetes élőhelyek megőrzése saját érdekünk, hiszen csak egészséges környezetben vagyunk képesek élelmiszert termelni. Ha nem vigyázunk a méhekre, élelmiszer-ellátásunk is bajba kerülhet. Hogy ezt elkerüljük, a Tescónál együttműködünk szállítóinkkal és partnereinkkel a természetvédelem és vásárlók fenntartható életmódjának ösztönzése terén. Például a WWF-fel közösen hívjuk fel figyelmet a fenntarthatóbb élelmiszer-fogyasztás fontosságára. Emellett sajátmárkás tanúsított fa- és papír-, valamint pálmaolajat és szóját tartalmazó termékeinkkel fellépünk az erdőirtás ellen, egyre több, fenntartható forrásból származó halat és tengeri eredetű élelmiszert kínálunk, sajátmárkás csokoládéink és kávéink pedig az RFA fenntartható mezőgazdasági szabvány tanúsításával rendelkeznek” – mondta Pálinkás Zsolt, a Tesco-Global Zrt. vezérigazgatója.

Az eseményen Nagy István agrárminiszter hangsúlyozta, hogy a Tesco vállalásával összhangban az Agrárminisztérium célja Magyarország természeti és környezeti értékeinek védelme, és mindenkit érintő, közös feladatunk a biodiverzitást veszélyeztető tényezők kiküszöbölése, ami élelmiszer-fogyasztásunkat és életminőségünket, jóllétünket is befolyásolja. Azt is kiemelte továbbá, hogy a vállalat jó példával jár elöl fenntarthatósági tevékenységével, amellyel csökkenti az élelmiszer bolygónkra gyakorolt negatív hatását nem csupán a termelés során, hanem a megmaradó élelmiszer évekre visszanyúló mentésével és jótékony célra való felajánlásával is.

„Köszönjük, hogy rendhagyó akciójával a Tesco ráirányította a reflektorfényt a beporzók élőhely-csökkenésének megállítására, ami aktívan hozzájárul a mezőgazdasági termelés mennyiségi és minőségi fenntartásához. Büszkék vagyunk arra, hogy a Tesco áruházakban a vásárlók számára és a magyar agrárium szempontjából kiemelten fontos szegmensekben évek óta közel 100 százalék a magyar termékek aránya, beleértve a tojást, a friss és tartós tejet, tejfölt, túrót, valamint a baromfi- vagy éppen a pultos sertéstermékeket. A természetes beporzók ökoszisztéma-szolgáltatási tevékenységének csökkenését a méhészeti ágazat kompenzálhatja, az Agrárminisztérium ezért nagy hangsúlyt fektet a magyar méhészek segítésére. Ezért is öröm számunkra, hogy az áruházlánc kínálatában elérhető akácmézek 100 százaléka magyar termelőktől származik, és a Tesco azon dolgozik, hogy a termékkategóriában kapható egyéb fajta mézeket is kizárólag magyar forrásból szerezze be” – mondta Nagy István, agrárminiszter.

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?