„A munkatársi elkötelezettség és elégedettség, valamint a szervezeti kultúra megértése kiemelt fontosságú számunkra. A My Voice Pulse felmérésünket négyhavonta végezzük el a dolgozók körében, hogy pontosan lássuk a vállalatot érintő folyamatok megélését, és az ebből következő fejlesztési irányokat. A projektet egy önkéntes csapat viszi a cégen belül, akik az eredményekre alapozva új akciókat is meghatároznak, és azok kivitelezésben is részt vesznek.”

Póka Valentin, országigazgató

 

 

Cég neve:

Coface Hungary Services Kft.

Megvalósítás éve:

2021 óta

Célterületek:

Munkavállalók jólléte

A program célja:

 

A dolgozói elégedettségi felmérés értékes eszközt jelent vállalatunk számára is. Többek között segítséget nyújt abban, hogy:

  • jobban megértsük kollégáinkat,
  • azonosítsuk azokat a területeket, ahol beavatkozásra van szükség,
  • javaslatokat kapjunk a továbblépési irányokra.

A Coface nemzetközi központja úgy döntött, hogy kibővíti elégedettségi felméréseit, és a motiváció mellett a munkavállalói élményt is a felmérés középpontjába helyezi.

Magyarországon emellett létrejött egy önkéntes My Voice csapat is, aki a felmérésben megfogalmazott javaslatok megvalósítását támogatja.

 

A program intézkedései, vállalásai:

 

A My Voice Pulse program 2021-re készült el, melyet már 2022-ben meg is újított a vállalat. A felmérést a nemzetközi központ útmutatásai alapján végezzük el Magyarországon is.

A felmérés központi témái a motiváció és a munkavállalói élmény.

A csoport úgy döntött, hogy a tervezett másfél évvel szemben négyhavonta végzi el a felmérést. Ez segít minden érintettnek abban, hogy szorosan felügyelhesse az eredményeket, és mérje a vezetők által végrehajtott javító intézkedések hatását is.

A Coface minden olyan vezetőnek, akinek több mint hat közvetlen alkalmazottja van, hozzáférést biztosított csapatuk válaszaihoz, hogy segítse őket a párbeszédben és a munkavállalói élmény javításának pontos kezelésében.

A felmérés a Coface-t a pénzügyi piaci benchmarkkal hasonlítja össze, de vizsgálja az adott ország statisztikáit is.

A program abban mutat túl a hagyományos elégedettségi felméréseken, hogy hatására Magyarországon létrejött egy munkavállalói csapat (My Voice team) is, akik javaslatokat tesznek a felmérésben feltárt kihívások, nehézségek megoldására, és azok megvalósításában is részt vesznek.

 

A program hatása és eredménye:

 

A My Voice csapat felállása óta az elkötelezettség növekedését mérjük, amiben nagy szerepe van annak, hogy a kollégák saját maguk javasolhatnak új intézkedéséket a felmérés visszajelzései alapján. A személyes részvétel pedig nagyobb elkötelezettséget és motivációt eredményez.

 

Kapcsolódó linkek:

Universal Registration Document 2023

 

Kapcsolódó kulcsszavak:

 

elégedettség, bevonás