My Voice Pulse
„A munkatársi elkötelezettség és elégedettség, valamint a szervezeti kultúra megértése kiemelt fontosságú számunkra. A My Voice Pulse felmérésünket négyhavonta végezzük el a dolgozók körében, hogy pontosan lássuk a vállalatot érintő folyamatok megélését, és az ebből következő fejlesztési irányokat. A projektet egy önkéntes csapat viszi a cégen belül, akik az eredményekre alapozva új akciókat is meghatároznak, és azok kivitelezésben is részt vesznek.”
Póka Valentin, országigazgató
Cég neve:
Coface Hungary Services Kft.
Megvalósítás éve:
2021 óta
Célterületek:
Munkavállalók jólléte
A program célja:
A dolgozói elégedettségi felmérés értékes eszközt jelent vállalatunk számára is. Többek között segítséget nyújt abban, hogy:
- jobban megértsük kollégáinkat,
- azonosítsuk azokat a területeket, ahol beavatkozásra van szükség,
- javaslatokat kapjunk a továbblépési irányokra.
A Coface nemzetközi központja úgy döntött, hogy kibővíti elégedettségi felméréseit, és a motiváció mellett a munkavállalói élményt is a felmérés középpontjába helyezi.
Magyarországon emellett létrejött egy önkéntes My Voice csapat is, aki a felmérésben megfogalmazott javaslatok megvalósítását támogatja.
A program intézkedései, vállalásai:
A My Voice Pulse program 2021-re készült el, melyet már 2022-ben meg is újított a vállalat. A felmérést a nemzetközi központ útmutatásai alapján végezzük el Magyarországon is.
A felmérés központi témái a motiváció és a munkavállalói élmény.
A csoport úgy döntött, hogy a tervezett másfél évvel szemben négyhavonta végzi el a felmérést. Ez segít minden érintettnek abban, hogy szorosan felügyelhesse az eredményeket, és mérje a vezetők által végrehajtott javító intézkedések hatását is.
A Coface minden olyan vezetőnek, akinek több mint hat közvetlen alkalmazottja van, hozzáférést biztosított csapatuk válaszaihoz, hogy segítse őket a párbeszédben és a munkavállalói élmény javításának pontos kezelésében.
A felmérés a Coface-t a pénzügyi piaci benchmarkkal hasonlítja össze, de vizsgálja az adott ország statisztikáit is.
A program abban mutat túl a hagyományos elégedettségi felméréseken, hogy hatására Magyarországon létrejött egy munkavállalói csapat (My Voice team) is, akik javaslatokat tesznek a felmérésben feltárt kihívások, nehézségek megoldására, és azok megvalósításában is részt vesznek.
A program hatása és eredménye:
A My Voice csapat felállása óta az elkötelezettség növekedését mérjük, amiben nagy szerepe van annak, hogy a kollégák saját maguk javasolhatnak új intézkedéséket a felmérés visszajelzései alapján. A személyes részvétel pedig nagyobb elkötelezettséget és motivációt eredményez.
Kapcsolódó linkek:
Universal Registration Document 2023
Kapcsolódó kulcsszavak:
elégedettség, bevonás