Családbarát Vállalat elismerést kapott a MOL
A munka és a család közötti egyensúly fontosságára hÃvja fel a figyelmet a Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom, amely idén 6. alkalommal adta át a Családbarát Vállalat dÃjakat kis-, közép- és nagyvállalatoknak. A MOL most egy évig büszkén viselheti a Családbarát vállalat cÃmet.
A Családbarát Vállalat megtisztelÅ‘ cÃmmel a MOL családbarát szemléletét, juttatásait, rugalmas munkavégzési lehetÅ‘ségeit, a gyermekvállalást megelÅ‘zÅ‘ és azt követÅ‘ programjait, valamint a Women In MOL civil kezdeményezést ismerték el. Mindezek célja az esélyegyenlÅ‘ség megteremtése, valamint a munka és magánélet egyensúlyának elÅ‘segÃtése. A pályázatban kiemelt figyelmet kapott a MAMI, azaz a MOL-os Anyukák Munkahelyi Integrációja elnevezésű program, melyet GYED-rÅ‘l és GYES-rÅ‘l a munkába visszatérÅ‘ munkatársaknak szerveznek 2016 óta, azzal a céllal, hogy megkönnyÃtsék a visszatérÅ‘ kollégák számára az újbóli beilleszkedést és az ezzel járó életmódváltást.
A MOL 2010 óta készÃt esélyegyenlÅ‘ségi tervet, melynek célcsoportjai közt szerepelnek a nÅ‘k és a családos, kisgyermeket nevelÅ‘ munkavállalók. A kismamák visszavételi aránya az elmúlt évben igen magas volt: a MOL Nyrt-ben a gyermekgondozási távollétet követÅ‘en a kismamák 83%-a jelenleg is alkalmazásban áll. A napokban átadott cÃmmel elismerték a Women in MOL civil kezdeményezést is, melyben a tagok munkaidÅ‘n túli elfoglaltságként azon dolgoznak, hogy a nÅ‘i munkavállalókat megtartó programokat szervezzenek, és egyik idei népszerű kezdeményezésük volt a nyári tábor a MOL-ban dolgozók gyerekeinek.
Az elmúlt idÅ‘szakban a vállalat egyre több – a munka jellegébÅ‘l adódóan elsÅ‘sorban szellemi munkakörben dolgozó – kollégája számára elérhetÅ‘vé tette a helyben vagy idÅ‘ben rugalmas munkavégzést, mely különösen nagy segÃtség a gyermekgondozási távollétrÅ‘l visszatérÅ‘knek. A legnépszerűbb forma a flexiplace, azaz az alkalomszerű távoli munkavégzés, mellyel a szellemi munkakörben dolgozók közel egyharmada él, mÃg a flexitime, azaz a rugalmas munkaidÅ‘ lehetÅ‘ségét fele ennyien, közel 16% választja.
A napokban átadott Családbarát Vállalat cÃm azért is különösen fontos, mert az olaj-és gáziparban hagyományosan a férfiak vannak többségben – a nemek aránya a MOL Nyrt.-ben 25% nÅ‘ és 75% férfi – a vállalat célkitűzése pedig, hogy minél vonzóbbá tegye a MOL-nál végzett munkát a nÅ‘k számára is.
Hagyjon egy választ!
Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!