10 éves az Unilever fenntarthatósági terve

Az Unilever 2010-ben indította el az Unilever Sustainable Living Plan nevű fenntarthatósági tervet. A vállalat a fenntartható fejlődésre törekszik küldetéstudatos márkáin keresztül, mindeközben csökkentve az üzleti költségeket és a kockázatot és elősegítve a bizalomépítést.

 

 

Az ambíciózus célkitűzések három alappillérre épültek:

  • Több mint 1 milliárd ember egészségi és jóléti körülményeinek a javítása
  • A környezetre gyakorolt negatív hatások felére csökkentése,
  • És az életkörülmények javítása milliók számára.

Az Unilever hisz abban, hogy a fenntarthatóság és a növekedés nem zárják ki egymást. Május 6-án egy globális online esemény keretein belül számolt be a vállalat az elért eredményekről és a jövőbeli célokról. Az eredmények közé tartozik:

  • 1,3 milliárd ember egészségi és jóléti körülményei javultak az Unilevernek köszönhetően,
  • Összesen 32%-kal csökkent az Unilever termékek okozta ökológiai lábnyom, és mára a vállalathoz tartozó összes gyár zero waste elven működik,
  • 50%-kal csökkent a gyártási részlegek által történő üvegházhatású gázok kibocsájtása, és minden telephelyen megújuló energiaforrásokat használnak az elektromos áram biztosításához,
  • 23%-kal csökkent az üdítőitalok cukortartalma, és az élelmiszer portfólió 56%-a megfelel a High Nutrition Standards követelményeinek,
  • 2,34 millió nő kapott fejlődési lehetőséget az Unilevernek köszönhetően, és teljesült a vállalatnál a nemi egyenlőség: a vezető beosztású Unilever munkavállalók 51%-a nő.

A vállalat elnök-vezérigazgatója, Alan Jope beszámolt arról is, hogy ezzel még nem ért véget az út. Az Unilever által kitűzött cél, hogy a fenntartható életvitel 8 milliárd ember számára váljon elérhetővé. Ehhez a továbbiakban a frissen bemutatott Compass stratégia mutat utat.

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?