Hogyan fejlődik a kisteherautók piaca az egyre szélesebb körben biztosított házhozszállítási szolgáltatások hatására?

Az elmúlt évben az online vásárlások minden eddigi volument felülmúltak, csak havonta 22 milliárd alkalommal kerültek kiszállításra online vásárolt termékek szerte a világon. Immáron nem csak az alapvető élelmiszerek, hanem a kiegészítő termékek piacán is hatalmas növekedés volt megfigyelhető. A vásárlás manapság az egyik legnépszerűbb online tevékenységek közé nőtte ki magát, a webshopokon keresztüli eladások pedig becslések szerint elérhetik a 6.54 trillió USD-t is 2021-ben. A kiszállítások piaca azonban nem csak növekszik – alapjaiban változik a kisteherautók innovációinak köszönhetően. Az alábbi 3 trend határozza meg az iparág fejlődését:

  1. Ultra-alacsony kibocsátási zónák: A minden eddiginél szigorúbb és több ultra-alacsony kibocsátási zónák (Ultra-low emission zones – ULEZs) bevezetése számos európai városban folyamatosan növelik a vállalati érdekeltségeket az elektromos kisteherautók (eLCVs) és a területen megfigyelhető gyors innovációk iránt. A nagyobb kiszállítócégek nem engedhetik meg maguknak a kockázatot, hogy esetlegesen azért essenek el megrendelésektől, mert megfelelő jármű hiányában nem tudják teljesíteni a kormányzat által előírt területre történő szállítást és így nem léphetnek be a zónákba. A mai belsőégésű motorral rendelkező kisteherautók (ICE – internal combustion engine) „zöldebbek”, mint idősebb dízeles és benzines társaik és belépésük egyelőre megengedett a belvárosi kerületekbe, azonban vitathatatlan, hogy az „ULEZ” zónák bevezetésével és terjedésével az eLCV-ké a jövő.
  1. Fenntartható „elosztóközpontok”: Az online vásárlások robbanásszerű növekedésével, a helyi termékek iránti vásárlói igények előtérbe kerülésével és a károsanyagkibocsátás csökkentésére irányuló egyre nagyobb nyomással (köszönhetően az egyre szélesebb körben elterjedő, klímaváltozás iránti aggodalomnak és a sürgetett szabályozásoknak) kötelezővé teszik a kiszállítási logisztika fejlesztését. Mindezek mellett szakértőink egyértelmű szükségét látják új „városközpontok” – tulajdonképpen külvárosi elosztó központok – kialakításának, ahonnan a végső címre kerülnek majd kiszállításra a termékek. Ezek a központok lehetőséget biztosítanak az eLCV-k töltésére és akár más, a házhozszállításokon felül más szektorok e-kisteherautóinak is szervizpontként szolgálhatnak.
  1. Adatalapú, digitális alkalmazások az optimalizált kiszállítási folyamatért: A valós idejű visszajelzések és információk egy adott kiszállításban működő autóról elengedhetetlenek a hatékony kiszállítási folyamatok menedzseléséhez. Ennek eredményeként az iparág vezető vállalatai egyre nagyobb arányban építenek az autók adataira, hogy a profitabilitás és a versenyképesség növeléséhez megbízható előrejelzéseket készíthessenek a kiszállítási folyamatok kapcsán. Ez pedig egy olyan „best practice” lehet más iparágak számára is a későbbiekben, amelyek úgyszintén nagyszámú kisteherautó flottát üzemeltetnek.

További információkért és a teljes riportért kattintson ide, és többet is megtudhat az online vásárlási boom okozta változásokról a kisteherautók piacán.

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?