Giving Friday: a forgalom 5 %-át jótékony célra ajánlotta fel a drogéria

Házhoz viszik a tudást: a biogazdálkodás fortélyainak elsajátítását segíti a dm

A dm-nél a „Black Friday” shoppingnapot 2022-ben is „Giving Friday” nappá változtatták, s az óriási kedvezmények helyett a teljes november 25-i forgalom 5 százalékát jótékony célra ajánlották fel. Idén vásárlóik segítségével 26 523 924 forint gyűlt össze. Az egészséges életmód támogatása a dm számára kiemelt terület a kezdetek óta, ezért ezt az összeget az Ökológiai Mezőgazdasági Kutatóintézet (ÖMKi) és a Zöld Kör egyesület projektjére ajánlották fel, hogy bárki kipróbálhassa a biogazdálkodás fortélyait.

A dm vállalati filozófiájához nem illik a Black Friday akcióra építő logikája, hiszen a Mindig megéri stratégia jegyében már polci akciókkal sem találkoznak a vásárlóink, nem vesznek részt kuponnapokban, egymás alá licitáló akciókban, a tartós árak négy hónapon át nem emelkednek.

Manapság a fenntarthatóság kérdései megkerülhetetlenek, miközben a gazdasági környezet egyre több bizonytalanságot tartogat. Emiatt a fenntarthatósági és szociális szempontokat igyekeztek ötvözni egy számunkra régóta fontos téma felkarolásával, így az ÖMKi és Zöld Kör edukációs aktivitásait támogatjuk. A projekt további szakmai együttműködő partnere a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetsége.

Az ÖMKi 2023 tavaszától rendszeresen megjelenő növényvédelmi felhívás sorozatot indít, és megmutatják, miként védhetjük meg vegyszerek nélkül a növényeket. A kerti teendőkön az ÖMKi szakértői és McMenemy Márk tévés műsorvezető, a Kert TV házigazdája kalauzolja majd végig az érdeklődőket.

A Zöld Kör egyesület hátrányos helyzetű kelet-magyarországi térség iskoláiba is elviszi a vegyszermentes növényvédelem tudnivalóit, konyhakert programot indít el pedagógusok, nevelők és szülők bevonásával és szemléletformálásával, továbbá klímavédelmet és alkalmazkodást támogató kisléptékű fejlesztéseket valósít meg az oktatási intézményekben.

Giving Friday 2022 | dm.hu